کد خبر:31611
پ
نجفقلی حبیبی ۲

برگزاری دوره آموزش «تصحیح متون»

دوره آموزش تخصصی «تصحیح متون» با تدریس دکتر نجفقلی حبیبی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

میراث مکتوب- دوره آموزش تخصصی «تصحیح متون» با تدریس دکتر نجفقلی حبیبی نسخه پژوهش پیشکسوت و مصحح متون کهن در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

سرفصل های این دوره آموزشی، شامل آشنایی با اقسام و شیوه های تصحیح، وجوه و دلایل اعتبار یک نسخه خطی، اصول و نحوه انتخاب اثر خاص، دلایل توجیهی تصحیح یک اثر و تکنیک های خوانش متون خطی می شود.

مدت زمان برگزاری دوره آموزش تخصصی «تصحیح متون»، ۲۰ ساعت در ۱۰ جلسه به صورت حضوری در نظر گرفته شده است و تاریخ شروع دوره از  ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲  در روزهای سه شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ خواهد بود.

لازم به ذکر است مهلت ثبت نام دوره آموزشی «تصحیح متون» تا ۱۷ تیرماه تعیین شده است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه ثبت نام می توانند به آدرس الکترونیکی:lms.nlai.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های ۸۱۶۲۵۲۵۸-۰۲۱ و ۸۱۶۲۵۲۳۱-۰۲۱ تماس بگیرند.

لازم به توضیح است استاد نجفقلی حبیبی از استادان مطرح در حوزه تصحیح متون خطی است و در حوزه تصحیح متون فلسفه اسلامی فعالیت های ارزنده ای را به انجام رسانده است. تصحیح قانون ابن سینا در ۲ مجلد از مهمترین متون تصحیح شده توسط وی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612