کد خبر:3459
پ
alvah-m

تجلی فرهنگ در تمدن سومری

کتاب الواح سومری عنوان اثری از ساموئل کریمر است که به کوشش داوود رسائی ترجمه شده است.

میراث مکتوب – کتاب الواح سومری عنوان اثری از ساموئل کریمر است که به کوشش داوود رسائی ترجمه شده است.
سومرشناسی جزئی از مطالعاتی است که درباره خط میخی صورت گرفته است و بیش از یک قرن از عمر آن می‌گذرد. اما دامنه این تحقیقات از حدود خط بسیار تجاوز کرده و به همه رشته‌های فرهنگ بشری رسیده است.
بدین سبب، سومریان، که تا یک قرن پیش نام و نشانی از آنان در دست نبود، اکنون موضوع یکی از شیرین‌ترین و پُر ثمرترین رشته‌های باستان‌شناسی هستند. این کتاب شامل بیست و پنج مقاله است که هر یک از آن‌ها (سر فصلی) از مباحث تاریخ مدون بشر را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.
بدین جهت از لحاظ مطالعه تاریخ فکر بشری و ریشه‌های فرهنگ و مدنیت، حائز اهمیت بسیار است. ولی این فایده عرضی است و در درجه دوم اهمیت قرار دارد. هدف اصلی این مقالات، تجسم کارهای فرهنگی و معنوی یکی از کهن‌ترین و خلاق‌ترین تمدن‌های جهان است. همه زمینه‌های برجسته تکاپوی انسانی در صفحه‌های این کتاب جلوه‌گر شده است: حکومت، سیاست، فرهنگ، ادبیات، فلسفه، اخلاق، قانون، عدالت، و حتی کشاورزی و پزشکی.
چاپ چهارم کتاب الواح سومری نوشته ساموئل کریمر با ترجمه داوود رسائی در ۲۹۸ صفحه در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و به بهای ۵۵۰۰۰ ریال از سوی نشر علمی و فرهنگی منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612