کد خبر:38282
پ
1315191

بررسی «عروض و قافیه‌ فارسی با رویکرد جدید»

نشست نقد و بررسی کتاب «عروض و قافیه‌ فارسی با رویکرد جدید» با حضور علی‌اشرف صادقی، امید طبیب‌زاده و علی‌اصغر قهرمانی‌مقبل برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، دهم بهمن  از ساعت ۱۶ به نقدوبررسی کتاب یادشده اختصاص دارد که با حضور علی‌اشرف صادقی، امید طبیب‌زاده و علی‌اصغر قهرمانی‌مقبل در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

در معرفی این کتاب آمده است: به‌تازگی کتاب «عروض و قافیه‌ فارسی» نوشته‌ علی‌اصغر قهرمانی‌مقبل در نشر نی منتشر شده است. عروض جدید که از پرویز خانلری آغاز شده و با ابوالحسن نجفی اوج کم‌نظیری را تجربه کرده، در سیر تکاملی خود به این کتاب رسیده است. در این کتاب ویژگی‌های وزن شعر فارسی با زبانی ساده و منسجم، از مقدمات تا طبقه‌بندی اوزان، بیان می‌شود. جداول و تمرین‌های متنوع و هدفمند آن، با رویکرد آموزشی و کاربردی، خواننده را از کرانه تا ژرفای مباحث عروضی هدایت می‌کند. در مبحث قافیه نیز تلفیق دقیق مباحث سنتی و جدید، به همراه شواهد پرشمار و بعضاً دیریاب، موجب شده تا کتاب جامعیتی قابل قبول بیابد و کتابی درخور برای تدریس «عروض و قافیه» در دانشگاه باشد.

عروض و قافیه فارسی با رویکرد جدید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612