کد خبر:34465
پ
n00347628-b

ایران کشور شعر است

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه ایران، کشور شعر است گفت: این موسسه از شعرای شهرهای مختلف حمایت می‌کند و مردم ایران به آنها و شعرهایشان توجه می‌کنند.

میراث مکتوب- علی رمضانی در محفل ادبی مولانا که شامگاه گذشته، هشتم مهر با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما در سرای کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، با بیان اینکه ایران کشور شعر است، گفت: امروز روز بزرگداشت جناب مولانا از بزرگترین شاعران ایران و جهان است و به این مناسبت و به مناسبت ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) در کشور ما جشن و شادمانی برپا است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در این محفل که شاعرانی از کشورهای ایران، آرژانتین، اسپانیا، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، پاکستان، تاجیکستان، صربستان، عراق، کوزوو، لوکزامبورگ، لهستان، هلند و هند حضور داشتند، با تأکید بر اینکه در طول سال جشنواره‌های شعر و ادبیات متنوعی در ایران برگزار می‌شود، افزود: جشنواره بین‌المللی شعر فجر تا کنون دوره‌های مختلف خود را در مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار کرده است‌. همچنین جشنواره‌های دیگر در حوزه شعر در حمایت این مجموعه است.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به فعالیت شاعران در شهرهای مختلف ایران، ادامه داد: خانه کتاب و ادبیات ایران از شعرای شهرهای مختلف حمایت می‌کند، باید توجه داشت، مردم ایران به آنها و شعرهایشان توجه می‌کنند.

در این مراسم عبدالجبار کاکایی شاعر، علی‌محمد مودب شاعر، فاطمه نانی‌زاد شاعر، علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما، شاه‌منصور شاه‌میرزا از میز فرهنگی تاجیکستان، ماریو مارتین دیخون از اسپانیا، ایزابلا زوبکو از لهستان، خولیا سزار گلان از اسپانیا، توبیاس ورگ هارد از آلمان، جوانا بورگارد از آرژانتین، فخرالدین شاهو از کوزوو، فیض دافنیک از لوکزامبورگ، نادیا ربورنیا از صربستان، نناد تانویچ از بوسنی، طالب لقمان از تاجیکستان، عزیز مهدی از هند، یلرام شکرا از هند، تقی عباس کیفی از هند، احمد نزال از لبنان، علی محمد القیمی از عراق، صالح محمد خلیق از افغانستان و محمد الامین از هلند نیز حضور داشتند. شاعران شعرهای خود را خواندند.

محفل‌های شعرخوانی مولانا با حضور شاعران ایرانی و خارجی، در مراحل بعد در جزیره کیش و اختتامیه این مراسم در مرکز فرهنگی سوره مهر برگزار می‌شود.
منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612