کد خبر:29449
پ
پرویز اذکایی ۱۱

اعلام جزئیات بزرگداشت پرویز اذکایی

حسین معصومی‌ همدانی، بهرام پروین گنابادی، جعفری دهقی و اکبر ایرانی درباره پرویز اذکایی سخن می‌گویند.

میراث مکتوب- مراسم بزرگداشت این مورخ، مصحح، پژوهشگر و همدان‌شناس که به تازگی از دنیا رفته است، با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی و مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، روز چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملّی برگزار خواهد شد.

طبق اعلام، حسین معصومی همدانی، علی محمدی، بهرام پروین گنابادی،  محمود جعفری دهقی، عاطفه زارعی  و اکبر ایرانی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

اذکایی مشهور به «سپیتمان» در سال  ۱۳۱۸ خورشیدی در همدان زاده شد و ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از دنیا رفت. او تحصیلات خود را در مدرسه آلیانس و دبیرستان پهلوی همدان گذراند و در سال ١٣۴٨ در رشته تاریخ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در یکی از دبیرستان‌های تهران به تدریس تاریخ و ادبیات پرداخت.

او در سال ١٣۵۴ برای یک فرصت مطالعاتی به دانشگاه منچستر انگلستان رفت و پس از بازگشت در دانشگاه بوعلی سینای همدان مشغول به کار شد. بیش از ۴۰۰ عنوان اثر او چاپ شده، که عبارت از ۴۰ کتاب و ۷۰ رساله علمی، و  گفتارهایی  در دایرهالمعارف‌ها و نشریات معتبر است.

شهرت اذکایی بیشتر به خاطر نوشته‌هایی است که درباره همدان دارد. «همدان‌نامه» یا بیست گفتار درباره مادستان، «ماتیکان عین القضات همدانی»، «باباطاهرنامه»، «تاریخ معاصر همدان» و «فرهنگ مردم همدان» بخشی از کتاب‌های اوست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612