کد خبر:2077
پ
kamal-m

اشعار نویافته کمال اسماعیل

آنچه در ادامه می آید چکیده ای از مقاله محمدرضا ضیاء است که با موضوع اشعار نویافته کمال اسماعیل در شمارۀ ۵۰ دوفصلنامۀ تخصصی آینه میراث به چاپ خواهد رسید.

میراث مکتوب – آنچه در ادامه می آید چکیده ای از مقاله محمدرضا ضیاء است که با موضوع اشعار نویافته کمال اسماعیل در شمارۀ ۵۰ دوفصلنامۀ تخصصی آینه میراث به چاپ خواهد رسید.
محمدرضا ضیاء در چکیده این مقاله نوشته است: منظور ما از «اشعار نویافته» در این مقاله، مواردی است که در برخی منابع به نام کمال اسماعیل آمده ولی در تنها چاپ معتبر دیوان او به تصحیح مرحوم بحر العلومی نیامده است. اشعاری که مصححان این مجموعه ها درباره وجود آن در دیوان صحبت کرده اند ازین قاعده مستثنا است، (مواردی مثل نزههالمجالس و…) چون دیگری نیازی به تکرار آن مطالب در اینجا نیست. پیشتر نیز حسن عاطفی، تعدادی از این قبیل اشعار را معرفی کرده است. البته بر آن نیستیم که همه این موارد قطعاً از کمال است ولی به هر روی در چاپ مجدد دیوان او این اشعار هم باید لحاظ شود. اکثر این اشعار در قالب رباعی است. آنچه در پی می‌آید همه شعرهای منسوب به او نیست و احتمالاً اشعار دیگری نیز از او در منابع دیگر هست. امید است این اشعار به روشن تر شدن چهره کمال اسماعیل یاری برساند.
یادآور می شود شماره ۵۰ دوفصلنامه تخصصی آینه میراث مهرماه سال جاری منتشر خواهد شد.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612