کد خبر:35558
پ
از-کاشغر-تا-استانبول-۲

«از کاشغر تا استانبول»

نشست نقد و بررسی کتاب «از کاشغر تا استانبول» با حضور مهدی محبتی، مریم حسینی همراه با پیام تصویری نجدت توسون و داوود وفایی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- کتاب «از کاشغر تا استانبول» مجموعۀ تحقیق و تصحیح ده رساله از برجسته‌ترین آثار خواجگان نقشبندیه است؛ رساله‌هایی از علی رامیتنی، خواجه محمدپارسا، عبدالله امامی‌اصفهانی، عبدالرحمن جامی، سعدالدین کاشغری، احمد کاسانی، محمد بن حسین قزوینی، ندایی کاشغری.

هدف پژوهش حاضر شناخت بهتر و بیشتر یکی از مهم‌ترین طریقت‌های اسلامی و مشایخ برجستۀ آن است. عارفانی که از کاشغر در شرقی‌ترین نواحی مسلمان‌نشین تا استانبول غربی‌ترین آن سلطۀ معنوی داشتند؛ و گاه قدرت ایشان موجب دگرگونی‌هایی در سرنوشت مردمان و حاکمان ایشان در روزگاران و سرزمین‌های مختلف بوده است. این کتاب با تحقیق و تصحیح مریم حسینی و محمود علیزاده‌کاشانی و به‌همت انتشارات علمی منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه دوم آبان ساعت ۱۶ به نقد و بررسی کتاب «از کاشغر تا استانبول» اختصاص دارد که با حضور مهدی محبتی، مریم حسینی همراه با پیام تصویری نجدت توسون و داوود وفایی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

 

از کاشغر تا استانبول

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612