کد خبر:22285
پ
Neshast-33-irani1

ابهري: حمايت وزارت ارشاد از مطبوعات و كتاب، از نقاط درخشان مأموريت آقاي مسجد جامعي است

حجت الاسلام محمدعلی احمدی ابهري در نشست بزرگداشت احمد مسجد جامعي گفت: حمايت وزارت ارشاد از مطبوعات و كتاب در مدت خدمت آقاي مسجد جامعي، از نقاط درخشان مأموريت ايشان است.

ميراث مكتوب- حجت الاسلام محمدعلی احمدی ابهري در نشست بزرگداشت احمد مسجد جامعي گفت: حمايت وزارت ارشاد از مطبوعات و كتاب در مدت خدمت آقاي مسجد جامعي، از نقاط درخشان مأموريت ايشان است.
 وي در سي و سومين نشست مركز پژوهشي ميراث مكتوب كه روز دوشنبه 31 مردادماه ماه 84 در اين مركز برگزار شد، افزود: واضح است كه حوزه عمل وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي، منقولات مختلفي را در عرصه فرهنگي و هنري و پژوهشي را دربر مي گيرد و اظهار نظر در ميزان توفيق جناب آقاي مسجد جامعي در مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، طبعاً كار يك نفر نيست و افراد متعدد با تخصص¬هاي گوناگون بايستي در زمينه¬هاي متعدد به اظهار نظر بپردازند. در سالهاي اخير آقاي مسجد جامعي – چه در سمت معاونت فرهنگي و يا در سمت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي – منشأ خدمات بسيار ارزشمندي بوده اند. وزارت ارشاد اسلامي با نظر ايشان، علاوه بر اجراي قانون كه به موجب آن از هر كتاب منتشره يك جلد به كتابخانه مجلس تحويل مي داد، هر ساله تعدادي از كتب خريداري شده را به كتابخانه اهدا نموده اند. اين عملكرد ايشان طبق سنت درآمده كه اميدواريم اين سنت بعد از اين هم ادامه پيدا كند.

مسئول كتابخانه مجلس ادامه داد: بخش ديگري هم كه كتابخانه مجلس با وزارت ارشاد همكاري داشت، در بر پايي نمايشگاه قرآن كريم بود كه به خودي خود برگزاري نمايشگاه قرآن، امر قابل تحسين و بلكه قابل تقدير است كه واقعاً با همت جناب آقاي مسجد جامعي انجام شد. برگزاري نمايشگاه قرآن كريم در ماه مبارك رمضان، اقدام بسيار ارزشمند و بلكه قابل تقديري بوده كه شاهد رشد و شكوفايي آن بوده ايم و افتخاري براي نظام مقدس جمهوري اسلامي شده است. تلاش، پي گيري و جديت ايشان در برگزاري، استمرار و شكوفايي اين نمايشگاه، يقينا ذخيره اي معنوي براي ايشان محسوب مي شود. برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب، اثر درخشان ديگري از حضور آقاي مسجد جامعي در فرهنگ و ارشاد اسلامي، گسترش كمي و كيفي نمايشگاه، بخش هاي جنبي آن مثل بازار جهاني كتاب و مثل سراي اهل قلم، مرهون تلاش و پي گيري ايشان است. در سال جاري ما بزرگداشت مرحوم احمد گلچين معاني را در سراي اهل قلم برگزار كرديم كه اميدواريم اين سنت حسنه آقاي جامعي ادامه پيدا كند و برنامه هاي سراي اهل قلم باقي باشد. اميد ما اين است كه هر ساله به نكوداشت يكي از خادمان به عرصة علم و فرهنگ و ادب اين كشور بپردازيم و برنامه اي به عنوان بزرگداشت در سراي اهل قلم داشته باشيم.
وي گفت: موضوع ديگر حمايت وزارت ارشاد از مطبوعات و كتاب در مدت خدمت آقاي مسجد جامعي بود و اين، از نقاط درخشان مأموريت ايشان است. در اين دوره شاهد رشد و شكوفايي كيفي و گسترش تعداد نشريات بوديم. به همين مناسبت سال گذشته هيات داوران بخش نشريات در بزرگداشت حاميان نسخ خطي پيشنهاد كرد كه از جناب آقاي مسجد جامعي تقدير بعمل آيد و ايشان حايز دريافت تقديرنامة ويژه هيات داوران در اين زمينه شد. حمايت وزارت ارشاد اسلامي و شخص آقاي مسجد جامعي از آيين بزرداشت حاميان نسخ خطي كه عزيزان اطلاع دارند تا كنون پنج آيين بزرگداشت هر ساله برگزار شده است. با حمايت ايشان يكي از روزهاي هفته كتاب به نام نسخ خطي ناميده شد و اميد داريم اين روند در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي استمرار يابد. با نظر و حمايت جناب آقاي مسجد جامعي، كتابخانه مجلس كتب مهمي را به كمك انتشارات ديگر، منتشر نمود. اين مجموعه كه حدود 20 عنوان را تشكيل مي¬دهد، شامل آثاري نفيس از نسخ نادر، تصحيح و انتشار رساله هاي موضوعي تحت عنوان گنجينه بهارستان و نيز برخي ترجمه، مي شود. بنده از طرف خودم و محققان همكارم در كتابخانه مجلس، كارشناسان محترم مجلس، كتابدارها و ديگر كاركنان كتابخانه مجلس، مراسم قدرشناسي و سپاس خودم را به ايشان اعلام مي كنم و توفيقات بيشتر و بهروزي و سلامتي ايشان را در هر كجا كه هستند، از خداوند متعال مسئلت مي كنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612