کد خبر:4205
پ
alkarachi-m

انتشار الکراجکی، عصره، سیرته، عالَمه الفکری ومُصنفاته

کتاب الکراجکی، عصره، سیرته، عالَمه الفکری ومُصنفاته در دو مقدمه (مقدمه ای از مؤسسه کتابشناسی شیعه و مقدمۀ مؤلف)، چهار فصل و یک خاتمه سامان یافته است.

میراث مکتوب – الکراجکی، عصره، سیرته، عالَمه الفکری ومُصنفاته در دو مقدمه (مقدمه‌ای از مؤسسه کتابشناسی شیعه و مقدمۀ مؤلف)، چهار فصل و یک خاتمه سامان یافته است.

آقای شیخ جعفر المهاجر در فصل اول به دورۀ زندگی و عصر کراجکی پرداخته و نقش سه دولت مزیدیه، حمدانیه و بنی عمار را در شام واکاویده، آنگاه ضمن معرفی نهضت علمی حله، حلب و طرابلس به تأثیری پذیری کراجکی از نهضت علمی حله و طرابلس اشاره کرده است.

فصل دوم کتاب شرح حال کراجکی است و نویسنده کوشیده مطالب مربوط به لقب و نسبت کراجکی را به طور مفصل بیان کند. تحصیل و گزارشی از سفرهای علمی کراجکی به سرزمین‌های اسلامی از دیگر مطالب این بخش است.

فصل سوم به سفرها و تأثیر علمی کراجکی در سه منطقه مصر، رمله و طرابلس پرداخته است. نویسنده نام آثار کراجکی را که تصریح دارد در این مناطق نگاشته، شناسانده است.

فصل چهار که مهم‌ترین و مفصل‌ترین بخش کتاب است به کتابشناسی کراجکی اختصاص دارد. شیخ جعفر المهاجر در این بخش ۹۵ عنوان از آثار کراجکی را به تفصیل شناسانده است. هر کتاب معرفی اجمالی شده، نسخه‌های خطی موجود گزارش شده، و به وجود یا عدم وجود برخی از کتابها در این عصر اشاره شده است.

الکراجکی، عصره، سیرته، عالَمه الفکریّ ومُصنّفاته (م ۴۴۹) تالیف شیخ جعفر المهاجر از سوی مؤسسه کتابشناسی شیعه منتشر شد.

منبع: موسسه کتابشناسی شیعه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612