کد خبر:41530
پ
7645427

فرجامی برای زنجیره گفتارهای کزازی در زمینه شاهنامه

میرجلال‌الدین کزازی گفت: کتاب «فراخنامه فرزانگی» چهارمین پوشینه است و با آن زنجیره از گفتارها در زمینه شاهنامه به فرجام می‌رسد.

میراث مکتوب- میرجلال الدین کزازی درباره تازه‌ترین کتابش که توسط نشر گویا چاپ شده است، عنوان کرد: این اثر به نام «فرخنامه‌ی فرازانگی» گفتارهایی است که من در ۱۰ نشست چندین سال پیش در دانشکده زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی بر زبان آورده‌ام؛ نشست‌هایی با موضوعات آزاد که هرکس خوش می‌داشته می‌توانسته است در آنها هنباز (همراه) باشد. این پوشینه، چهارمین و واپسین پوشینه از این گونه کتاب‌ها و در امتداد سه پوشینه پیشین است که از مجموعه گفتارهای این دست از نشست‌ها چاپ شده است.

وی افزود: سه پوشینه پیشین، نخستین با نام «نهادنامه داد» دومین «خردنامه خرمی» و سومین «رزم‌نامه رهایی» است. «فراخنامه فرزانگی» چهارمین پوشینه است و با این کتاب این زنجیره از گفتارها در زمینه شاهنامه به فرجام می‌رسد. هر کدام از این گفتارها دو بخش دارند، نخستین بخش گفتار است که یک ساعت به درازا می‌کشیده و بخش دوم پاسخ به پرسش‌های شنوندگانی است که در این نشست‌ها در میان می‌نهاده‌اند.

کتاب «فرخنامه‌ی فرزانگی» تالیف میرجلال الدین کزازی با کوشش محمد حسین رمضانی فوکلائی در حوزه تاریخ و نقد ادبیات فارسی نوشته شده و این کتاب توسط نشر گویا در ۳۷۶ صفحه و به قیمت ۳۷۶ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

سمیه نجفی خاتونی

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612