کد خبر:22921
پ
D8B1D988D8AF208

هشتمین شمارۀ فصلنامۀ «رود»

هشتمین شماره از فصلنامۀ فرهنگی هنری «رود» در حوزۀ معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی منتشر شد.

میراث مکتوب- هشتمین شماره از فصلنامۀ فرهنگی هنری «رود» در حوزۀ معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی منتشر شد.

فصلنامۀ «رود»، با سردبیری مهری بهفر، شاهنامه ‌پژوه و استادیار ادبیات فارسی در دانشگاه، در بخش‌هایی متنوع به بررسی و معرفی آثار جدید راه یافته به بازار کتاب و نیز کتاب‌های برتر در سال‌های گذشته می‌پردازد.

«رودساز» بخشی است که در آن سخن سردبیر به چاپ رسیده است. بهفر در سخن آغازین با مدد گرفتن از بیتی از حافظ به «جمِ وقتِ خود بودن» پرداخته و پلی بین متن و تفسیر آن در اذهان زده است و در آخر به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده و به این نکته پرداخته است که هر کدام از دستفروش‌های شبکه‌های اجتماعی که بساط گسترده‌اند و از کتاب خوانده و نخوانده نکاتی می‌جویند و به دست می‌دهند و فهم خاص خود را به ما بازتاب می‌دهند. این بازتاب و هر ذره از آنچه از جم‌های جام‌به‌دست نصیب‌مان می‌گردد «تدبیر حمل مشعله‌ای است در ظلام» و مایۀ خردک گشایشی در فروبستگی کار و بار جهان».

در بخش «رودک» ده‌ها اثر جدید منتشر شده از سوی ناشران با معرفی کوتاه در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. همچنین آثاری در حوزۀ کودکان و نوجوانان نیز اقبال معرفی در این بخش را پیدا کرده‌اند.

«رودآورد» بخشی است در «رود» که در آن  بیست‌و‌چهار عنوان کتاب‌ جدید با معرفی‌های بلند و تفصیلی در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. «مسیح مانوی»، «استانبول: خاطرات و شهر»، «تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار» و «راهنمای زبان فارسی باستان» در کنار دیگر کتاب‌ها در این بخش معرفی و بررسی شده است.

«رود» علاوه بر معرفی آثار جدید به بررسی و معرفی آثار برتر منتشر شده در سال‌های گذشته نیز می‌پردازد و بخشی با عنوان «رودسنگ» را برای آنها در نظر گرفته است. در این بخش «مسیح و اساطیر»، «نشانه‌شناسی کاربردی»، «به چه فکر می‌کنیم وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم»، «اوضاع خیلی خراب است! کتابی دربارۀ امید» و «موسم هجرت به شمال» از جمله کتاب‌هایی است که در این بخش معرفی شده است.

در «رودبار» این شماره آثار بهرام صادقی، نویسنده مورد بررسی قرار گرفته است. رمان «ملکوت» و‌ مجموعه داستان «سنگر و قمقمه‌های خالی» دو اثر به جا مانده از صادقی است که در این بخش بررسی شده است.

کتاب یا تبلت؟ یار مهربان بچه‌ها کدام است؟ عنوان مطلبی است که در «رودخوان» به آن پرداخته شده است. در بخش پایانی «رودنامه» ماحصل و عناوین جزیی این شماره از فصلنامه گنجانده شده است.

نشریۀ ویژۀ معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی «رود» هشتمین شمارۀ خود را با سردبیری مهری بهفر با قیمت ۶۵ هزار تومان منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612