کد خبر:16113
پ
D986D8B4D8B3D8AA20D8B9D8B7D8A7D8B1

دومین نشست «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه»

دومین نشست از مجموعه نشست‌های بزرگداشت عطار و خیام نیشابوری روز چهارشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- دومین نشست از نشست‌های پنج‌گانۀ «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه» (در بزرگداشت عطار و خیام نیشابوری) که از ۲۵ فروردین آغاز شده مانند نشست نخست، به بزرگداشت عطار نیشابوری اختصاص دارد. در این نشست‌های علمی- پژوهشی که به همت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران (شعبه خراسان) و مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، برگزار می‌شود جواد محقق نیشابوری، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان مشهد، درباره‌ی «بوطیقای موسیقی شعر در مثنوی‌های عطار نیشابوری» و امیر الهامی، مدرس دانشگاه خیام، درباره‌ی «عطار و رباعی‌سرایی»، سخن خواهند گفت.

سخنران نخست به جلوه‌های هنری و بلاغی موسیقی شعر عطار، غنای کاربرد و تنوع موسیقایی شعر عطار در تطابق با ساختار معنایی و نقش موسیقی در آفرینش زبانی با نگاهی بوطیقایی و سخنران دوم به جایگاه ارزشمند عطار در رباعی سرایی، کم توجّهی به این قالب شعری در آثار منظوم این شاعر سده‌های ۶ و ۷ ق. و تاثیر وی بر بوطیقای شعری رباعی‌سرایان پس از خود، خواهند پرداخت. دبیری این نشست بر عهده‌ی زهرا سالاری از دانشگاه فردوسی مشهد خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در ساعت ۲۱ چهارشنبه اول اردیبهشت از طریق پیوند زیر وارد این نشست علمی شوند.

 https://meeting5.hsu.ac.ir/b/hak-ktd-vwg

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612