کد خبر:14121
پ
123

مدرسۀ‌ «ادبیات، انسان، شهر» برگزار می‌شود

مدرسۀ‌ «ادبیات، انسان، شهر» با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- مجموعه نشست‌های مدرسۀ‌ «ادبیات، انسان، شهر» برای دومین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

این مدرسه طی پنج روز به بازخوانی سنت ادبی کشور برای بهره‌گیری در ساخت شهر می‌پردازد. ایده‌ اصلی برپایی مدرسۀ «ادبیات، انسان، شهر» مبتنی بر این اندیشه است که برای ساخت شهر و انسان متعالی می‌توان از سنت ادبی حکمی ایرانی استفاده کرد و به این منظور بایستی به بازخوانی عناصر و مفاهیم این سنت پرداخت.

افتتاحیۀ این رویداد روز چهارشنبه ۷ اسفندماه با حضور جمعی از اندیشمندان و صاحب‌نظران شناخته شدۀ کشور برگزار خواهد شد. در این مراسم مصطفی ملکیان، غلامحسین ابراهیمی دینانی و رضا داوری اردکانی، حضور و سخنرانی خواهند داشت و سید حسین نصر نیز به صورت زنده از آمریکا به سخنرانی می‌پردازد.

روزهای دوم تا پنجم این رویداد فرهنگی به ترتیب به بررسی آراء و اندیشه‌های فردوسی، سعدی، حافظ و مولوی اختصاص خواهد داشت.

روز پنجشنبه 8 اسفندماه مرتضی اسفندقه، علیرضا سمیعی، مهدی محبتی، کاووس حسن‌لی و محمد قائم خانی در موضوع «سعدی، عدل و تدبیر» به ارائۀ مطلب می‌پردازند.

روز سه‌شنبه 13 اسفندماه جلال‌الدین کزازی، یوسفعلی میرشکاک، ابوالفضل خطیبی و شروین وکیلی ذیل عنوان «فردوسی و حکمت» سخن خواهند گفت.

روز چهارشنبه 14 اسفندماه سید مصطفی محقق داماد، بهمن شریف‌زاده، محمدتقی چاووشی و سیدحسین شهرستانی از «حافظ، برای بیداری» سخن خواهند گفت.

پنجشنبه 15 اسفند نیز امیرعباس علی‌زمانی، شهرام پازوکی، قربان ولیی و علی قیدی دربارۀ «مولوی، اتحاد با هستی» سخنرانی خواهند کرد.

ثبت نام و شرکت در این رویداد فرهنگی برای عموم آزاد است و برای حاضران گواهی شرکت در دوره توسط دانشگاه شریف صادر خواهد شد.

برای ثبت نام می‌توانید به لینک مراجعه کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612