کد خبر:28945
پ
سمیعی گیلانی ۴

پیام دکتر ایرانی در پی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی

مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در پی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی، در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

میراث مکتوب- دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در پی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی، در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است.

استاد احمد سمیعی گیلانی به رحمت ایزدی پیوست.
درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی ستون خیمه فرهنگ ایران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سردبیر پیشین نامه فرهنگستان، واقعه‌ای تلخ و جبران ناپذیر است. اینجانب این مصیبت اندوهبار را به خانواده ایشان و دوستان و دوستداران فرهنگ ایران، تسلیت می‌گویم. امسال پس از فوت استاد سید عبدالله انوار، به مصداق “آه از غمی که تازه شود با غم دگر” جامعه فرهنگی کشور دوباره عزادار شد و یکی دیگر از استوانه‌های ادبی کشور را از دست داد.

استاد سمیعی الگوی ممتازی برای همه پژوهشگران جوان بودند. پشتکار، خستگی‌ناپذیری، ایران‌دوستی و پاکیزه‌نویسی از ویژگی‌های این رادمرد ایران‌زمین بود. ویراستاری را نهادینه کرد و به حدّ اعلی رساند تا نسل جوان به زبان فارسی و درست‌نویسی عشق بورزند. روحش شاد و مشمول الطاف الهی باد.

مرغ شب خوان که با دلم می خواند
رفت و این آشیانه خالی ماند
آهوان گم شدند در شب دشت
آه از آن رفتگان بی برگشت
هوشنگ ابتهاج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612