کد خبر:28813
پ
۶۲۵۶۴۹۹۷-۲

بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی

همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی» همزمان با روز بزرگداشت فردوسی، ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ در دانشگاه فردوسی مشهد، برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌تواند مقالات خود را تا  ۱۰ اردیبهشت‌ماه از طریق وب سایت http://rfsn.richt.ir/ و یا ایمیل epic.study92@um.ac.ir ارسال کنند.

در خبر برگزاری این همایش عنوان شده است: این همایش می‌کوشد، در سه سطح، ابتدا سهم شاهنامه فردوسی را در تحکیم و تثبیت هویت ملی در ایران تاریخی و معاصر تبیین کند و در سطح دوم تداوم این نقش را در متون حماسی فارسی (اعم از حماسه‌های ملی، تاریخی و دینی یا حماسه‌های عامیانه) و نسبت انواع هنرها (معماری، موسیقی، نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، سینما و نمایش) با این مفاهیم محل مداقه پژوهشگران قرار دهد.

بدین آهنگ، از استادان، دانشجویان مقاطع تکمیلی و جمله صاحب­ نظران دعوت می‌شود تا چه در محور ویژه همایش، چه در دیگر مناظر مرتبط با شاهنامه، ادبیات حماسی و انواع هنرهای حماسی، همایش را یاری کنند.

مقالات برگزیده، همزمان با برگزاری همایش، در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید و ضمن دعوت از نویسندگان مقالات برای ایراد سخنرانی و ارائه دستاوردهای علمی خود و شرکت در جشنواره فرهنگی و هنری مقارن با این ایام، مقالات برتر همایش که پس از بررسی، امتیازهای لازم را کسب کرده باشند، در مجلات علمی- پژوهشی معتبر منتشر خواهند شد.

همچنین علاوه بر رونمایی چندین کتاب معتبر در این حوزه، از انتشار آثار مهم مرتبط با محور ویژه همایش که تایید کمیته علمی و شورای سیاست‌گذاری همایش را به همراه داشته باشد، حمایت خواهد شد.

بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612