پ

گزارش تصویری نشست نقد و بررسی کتاب «بایندریان»

میراث مکتوب- نشست نقد و بررسی کتاب «بایندریان» روز دوشنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۲، از سوی انتشارات آبادبوم و مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در کتابخانۀ مؤسسۀ میراث مکتوب برگزار شد.

در این نشست عطاءالله حسنی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، منصور صفت‌گل، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، عبدالرسول خیراندیش، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز، سخنرانی کردند.

کتاب «بایندریان» پژوهشی است از عبدالرسول خیراندیش و مصطفی نامداری منفرد که از سوی انتشارات آبادبوم چاپ و منتشر شده است. هدف این پژوهش روشن ساختن تاریخ ترکمانان سده نهم قمری / پانزدهم میلادی بر مبنای منشأ و نام ترکمانان بارانی و بایندری است که بعدها قراقویونلو و آق‌قویونلو خوانده شدند. اهمیت این اثر بدان جهت است که پیش از این منشأ و نام دو دولت قراقویونلو و آق قویونلو، متفاوت از دیگر سلسله‌های تاریخ ایران، در ابهام بوده و تا کنون معلوم نشده بود که در کدام گذشته تاریخی و در کجا و به چه نامی می‌توان به جست‌وجو درباره آنها پرداخت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612