کد خبر:6932
پ
taghizade

کتابها، مقدمه ها، نقدها، دانشمندان و ایران شناسان در نگاه تقی زاده

در این مجلد از مقالات تقی زاده، دیدگاه سید حسن تقی زاده دربارۀ کتاب‌ها، جراید، سرگذشت‌ها، ایران‌شناسان و شرق‌شناسی بیان شده است.

میراث مکتوب –  در این کتاب، مجموعه تقریظ ها و انتقادها بر کتاب ها و رساله هایی آمده است که مرحوم تقی زاده مساعی جمیله نویسندگان آن ها را خدمت بزرگی به طالبین اطلاع و ارباب معرفت و ذوق یافته اند.

شمه‌ای از تاریخ جراید فارسی و ایرانی که طلیعۀ نشریات سیاسی و علمی ایران بودند و شاید به نشو و نمای تخم بیداری عامه که منتهی به مشروطیت شد کمک کردند ذکر شده است.

مختصری از زندگانی و مقام بلند بزرگ‌مردانی همچون ادیب الممالک فراهانی، سیدجمال الدین اسدآبادی، میرزا تقی خان نظام، میرزا محمدخان قزوینی و … که اسباب آبرومندی و سربلندی ایران بودند و نیز چند ایران‌شناس نام‌آور بیان شده است.

برخی از این نوشته‌های برای نخستین بار است که به چاپ می‌رسد و مقالات بر حسب ترتیب تقدم تاریخی مرتب شده است.

فهرست مطالب کتاب به این شرح است:

بخش اول: مقدمه‌ها و نقدها بر کتاب‌ها

بخش دوم: جراید

بخش سوم: سرگذشت‌ها

بخش چهارم: ایران‌شناسان

بخش پنجم: شرق‌شناسی

سیدحسن تقی‌زاده، مقالات تقی زاده، جلد سیزدهم: کتابها، مقدمه ها، نقدها  دانشمندان- ایران شناسان، زیر نظر: ایرج افشار، تهران، توس، 512 صفحه، شمارگان: 2200 نسخه، بها: 330000 ریال، 1393.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612