کد خبر:33864
پ
n00346152-b

چاپ شعرهای گمشده شاهنامه فردوسی در یک کتاب

کتاب «شاهنامک» مشتمل بر شعرهای گمشده شاهنامه فردوسی بر پایه ۱۶ شاهنامه کهن، حاصل پژوهش یاسر موحدفرد، از سوی نشر پازینه منتشر شد.

میراث مکتوب- پس از سه سال تلاش دانشگاهی، شعرهای گمشده شاهنامه فردوسی بر پایه ۱۶ شاهنامه کهن و آخرین پژوهش‌های فردوسی‌شناسان هم‌روزگار در کتاب‌ شاهنامک منتشر شد.

این اثر محصول پژوهش یاسر موحدفرد است و به کوشش بنیاد فردوسی و موسسه فردوسی توسی تهیه شده است.

این اثر ۴۰ تصویر رنگی به گونه کارگاهی توسط هنرمندان تجسمی را دربردارد و به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده است.

این کتاب آموزشی و نمایشی در سه بخش دیباچه شاهنامه، سرگذشت حکیم فردوسی و داستان‌های دوره پادشاهی پیشدادی، همراه با اعراب‌گذاری برای آسان‌خوانی و نگارش داستان‌ها بر پایه ساختار نمایشی و جای‌گذاری دقیق بیت‌های شاهنامه‌ای برای بهره‌گیری در اجراهای شاهنامه‌خوانی، نقالی، تئاتر و هنرهای نمایشی و یا ساخت برنامه‌های رسانه‌ای، رادیویی، تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی روانه بازار نشر ایران شده است.

نشر پازینه اخیرا این اثر را که نخستین نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی است با مشاوره هنری نرگس صافی و مشاوره نمایشی عباس بهمنش اخیرا در ۱۳۸ صفحه عرضه کرده است.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612