کد خبر:2227
پ
Iranian-Studies-m

پیاپی ۴۵ نشریه مطالعات ایرانی منتشر شد

«مطالعات ایرانی» نشریه انجمن بین المللی ایران شناسی است که با مدیریت و سردبیری دکتر محمدعلی هما کاتوزیان، دانشگاه آکسفورد، منتشر می شود.

میراث مکتوب- «مطالعات ایرانی» نشریه انجمن بین المللی ایران شناسی است که با مدیریت و سردبیری دکتر محمدعلی هما کاتوزیان، دانشگاه آکسفورد، منتشر می شود.
این شماره از نشریه مطالعات ایرانی، پیاپی ۴۵، شماره ۵، سپتامبر ۲۰۱۲ شامل مقالات زیر می باشد:
«وقتی گاریبالدی به آذربایجان رفت: مطالعه برداشتِ انگلستان از انقلاب مشروطه» / ساوکا اندیک Savka Andic ؛ «سند چشم انداز بیست ساله ایران: دورنمای علم و فناوری» / منیر سادات مادرشاهی ؛ «محمد غفاری: نقاش ایرانیِ زندگیِ مدرن» / لیلا دیبا.
بخش ویژه این شماره از نشریه به مقالاتی در خصوص واقعه ۲۸ مرداد اختصاص دارد که سردبیر ویژه آن علی رهنما می باشد. در این بخش مقالاتی از مارک ج. گاسیوروفسکی Mark J. Gasiorowski ، داریوش بایندر، فخرالدین عظیمی و علی رهنما به چاپ رسیده ، و «به یاد حسین ضیایی: استاد ایران شناسی» مقاله ای از علی قیصری است که در بخش یادنامه های این نشریه منتشر شده است.
نقد و بررسی کتاب ایلخانان مغول و وزیر ایشان رشیدالدین (The Mongol Ilkhans and Their Vizier Rashid al- Din ) از استفان کامولا Stefan Kamola ، و دو نقد و بررسی دیگر از موجان مومن Moojan Momen و اِیمی مطلق Amy Motlagh را نیز در این نشریه می توانید مطالعه نمایید.
فهرست مقالات پیاپی ۴۵، شماره ۵، سپتامبر ۲۰۱۲

معرفی نشریه از زینب پیری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612