کد خبر:25998
پ
دکتر خطیبی ۳_۳

پیام دکتر ایرانی در پی درگذشت دکتر ابوالفضل خطیبی

مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در پی درگذشت دکتر ابوالفضل خطیبی، در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

میراث مکتوب- دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در پی درگذشت دکتر ابوالفضل خطیبی، شاهنامه‌پژوه و عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است.

بازگشت همه به سوی اوست

دکتر ابوالفضل خطیبی، شاهنامه‌پژوه و عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، امروز بیست‌ویکم دی ۱۴۰۱، به درگذشتی تلخ و زودهنگام از دنیا رفت. عشق به فرهنگ ایران، فردوسی و ادبیات حماسی در او موج می‌زد. وی بی‌شک یکی از شاهنامه‌پژوهان صاحب‌نظر معاصر بود. در تصحیح دفتر هفتم شاهنامه با استاد جلال خالقی مطلق همکاری کرد. مقالات و تألیفات ارزشمندی در حوزۀ شاهنامه‌شناسی ارائه و تصحیح تعدادی از حماسه‌های پیروِ شاهنامه را در کارنامۀ علمی خود به ثبت رساند. مؤسّسۀ پژوهشی میراث مکتوب افتخار آن را داشت که شماری از مقالات ارزشمند این پژوهشگر گران‌قدر را به انتشار برساند و اکنون نیز دو مقالۀ ارزشمند از ایشان را در دست انتشار دارد. زنده‌یاد خطیبی انسانی خوش‌اخلاق، فروتن، خوش‌رو و بی‌ادعا بود. اگرچه از بیماری رنج می‌برد، اما هیچگاه امید به زندگی را از دست نداد و هم‌چنان به طرح‌ها و کارهای ناتمام و در دست انجام می‌اندیشید.

اینجانب از طرف خود و تمامی اعضای این مؤسسه درگذشت دکتر ابوالفضل خطیبی را به خانوادۀ ایشان و جامعۀ علمی و ادبی ایران تسلیت می‌گویم و از خدای مهربان برای ایشان رحمت و آرامش و برای همسر داغدیده و بستگان، بردباری طلب می‌کنم. روانش در بهشت برین شاد باد.

اکبر ایرانی

مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612