کد خبر:38042
پ
کریم مجتهدی

پیام تسلیت مدیرعامل میراث مکتوب در پی درگذشت دکتر کریم مجتهدی

درگذشت جناب آقای دکتر کریم‌ مجتهدی، استاد دانشگاه و اندیشمند برجسته را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی و دانشگاهی تسلیت می‌گویم.

میراث مکتوب- انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جناب آقای دکتر کریم‌ مجتهدی، استاد دانشگاه و اندیشمند برجسته را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی و دانشگاهی تسلیت می‌گویم. دکتر مجتهدی از فلاسفه و غرب‌شناسان برجسته ایران بود که دهه‌های متوالی عمر گران‌بهای خود را با همۀ توان، صرف پرورش شاگردان ممتاز، پژوهش و تألیف ده‌ها کتاب گران‌سنگ و روشنگری‌های شجاعانه و ارزشمند کرد. زنده‌یاد مجتهدی فیلسوفی آزاداندیش و وارسته بود و هیچگاه در مسیر غربزدگی و نقطه مقابل آن، غرب‌ستیزی قرار نگرفت. ایران‌دوست بود و بر لزوم حفظ سرمایه‌های ملی به ویژه زبان فارسی تأکید داشت. او در زندگی علمی خود، استادی الگو و در کارهای پژوهشی پرانگیزه، سخت‌کوش، آداب‌دان و منظم بود. استاد مجتهدی در حیات فردی خود نیز دلبستگی‌های دینی و معنوی داشت و اخلاق‌مداری را سرلوحۀ خویش قرار داده بود. از خدای متعال برای آن استاد فرزانه، مغفرت و رحمت واسعه‌ الهی و علوّ درجات خواستارم.
اکبر ایرانی
مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612