کد خبر:23552
پ
giahi20yazdi-1

پیام تسلیت دکتر ایرانی در پی در گذشت دکتر گیاهی یزدی

مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در پیامی درگذشت دکتر حمیدرضا گیاهی یزدی، پژوهشگر تاریخ نجوم محاسباتی، را تسلیت گفت.

میراث مکتوب- دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در پیامی درگذشت دکتر حمیدرضا گیاهی یزدی، پژوهشگر تاریخ نجوم محاسباتی، را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

از شنیدن خبر درگذشت دکتر حمیدرضا گیاهی مدیر گروه تاریخ علم بنیاد دایرة المعارف اسلامی بسیار متأثر شدم.

چقدر تلخ و دردناک است که جامعه علمی کشور فرزندان نادرالوجود خود را در عنفوان شکوفایی و بالندگی، از دست می‌دهد؛ بخصوص که در موضوعی که مرحوم دکتر گیاهی تخصص داشت کمتر پژوهشگری توفیق حصول به چنین موضوع و مرتبه‌ای را دارد. دکتر گیاهی شیفته تاریخ علم دورۀ اسلامی در کشورش و از شاگردان برجسته اساتید بزرگی چون هوشنگ اعلم بود که پا جای پای آنها گذاشت و خود از امیدهای آینده به شمار می‌رفت. بی‌شک فقدانش موجب خسران است و جبران این خلأ آسان نیست. کتب و مقالات علمی وی از دانش و شناخت ژرف او از علوم و نجوم دوره اسلامی حکایت دارد. مجله میراث علمی اسلام و ایران از نشریات مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، آراسته به برخی مقالات زنده‌یاد گیاهی یزدی بود.

اینجانب درگذشت این دانشمند خدوم و جوان را به خانواده داغدار و همکارانش در بنیاد دایرة‌ المعارف اسلامی تسلیت می‌گویم. روحش شاد و مشمول رحمت و غفران و بخشایش الهی باد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612