کد خبر:31116
پ
۶۷۵۴

پوستر نهمین همایش شمس و مولانا رونمایی شد

پوسترهای نهمین همایش بین‌المللی و ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا در شهرستان خوی رونمایی شدند.

میراث مکتوب- پوسترهای نهمین همایش بین‌المللی و ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا در شهرستان خوی رونمایی شدند.

حسن نصرالله‌پور، شهردار خوی توضیح داد: همایش شمس و مولانا یکی از رویدادهای فرهنگی و علمی در سطح بین‌الملل است که همه ساله به مناسبت هفتم و هشتم مهرماه، روزهای بزرگداشت مولانا و شمس تبریزی در خوی، توسط موسسه تولیت شمس تبریزی و مفاخر وابسته به شهرداری و شورای اسلامی این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا از طرف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ردیف رویدادهای ملی فرهنگی ثبت شده است، افزود: شمس تبریزی و مسائل وجودی انسان، شمس در آینه هنر و ادبیات معاصر، جایگاه خوی و آذربایجان در عرفان عصر شمس تبریزی محورهای اصلی نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولاناست که ششم و هفتم مهرماه  در شهر خوی برگزار می‌شود.

شهردار خوی همچنین گفت: در برگزاری این رویداد علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور، دانشگاههای تهران، اصفهان، تبریز و ارومیه و مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور همکاری خواهند کرد.

وی به ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا نیز اشاره کرد و افزود: ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا با محوریت موسیقی اصیل ایرانی و با هدف ترغیب و تشویق جوانان فعال این بخش از موسیقی کشورمان برای تولید آثار موسیقایی با مضامین عرفانی به‌ویژه از اشعار مولانا اواخر آبان ماه امسال در شهر خوی برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612