کد خبر:37791
پ
45637-2

«پرتو مشکوة» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «پرتو مشکوة» اثر مشترک سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران سه‌شنبه ۱۲ دی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- مراسم رونمایی از کتاب «پرتو مشکوة: مجموعه مقالات در گرامیداشت آیت الله سید محمد مشکوة بیرجندی» از آثار مشترک سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران سه شنبه ۱۲ دی 1402 در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

در این مراسم حسن سیدعرب، عضو هیأت علمی بنیاد دایرة المعارف اسلامی و نجفقلی حبیبی، پژوهشگر فلسفه و متون درباره شخصیت علمی سیدمحمد مشکوة و مجموعه نسخه‌های خطی اهدایی وی به دانشگاه تهران صحبت به سخنرانی می‌پردازند.

کتاب «پرتو مشکوة» دربرگیرنده ۳۸ مقاله و یادداشت درباره مرحوم سیدمحمد مشکوة و یا مطالب اهدایی به یادنامه وی است که توسط غلامرضا امیرخانی و سیدصادق سجادی تدوین شده است.

سیدمحمد مشکوة (۱۲۷۹ بیرجند – ۱۳۵۸ لندن) استاد دانشکده الهیات و نیز دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود که آثار مهمی را به ویژه در موضوعات مختلف فلسفه اسلامی به رشته تحریر در آورد. وی با صرف تمام دارایی خود، مجموعه‌ای از نسخ خطی را جمع آوری کرده که در نهایت در سال ۱۳۲۸ شمسی، همه آن مجموعه را یکجا به دانشگاه تهران هدیه کرد.

مراسم رونمایی از این اثر، سه شنبه ۱۲ دی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

 

پرتو مشکوة

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612