کد خبر:37695
پ
1321113

ویژه برنامه‌های هزار و صدمین سال ولادت فردوسی

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به مقارن شدن ۱۴۰۳ با هزار و صدمین سال ولادت سراینده «شاهنامه»، از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به همین مناسبت خبر داد.

میراث مکتوب- نخستین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و برگزاری ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی و جمعی از مدیران ستادی و مشاوران در معاونت میراث فرهنگی برگزار شد.

دارابی در این جلسه گفت: برای گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی باید ستاد ملی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف، تشکیل و برای مشارکت مردمی برنامه‌ریزی شود.همچنین تشکیل یک ستاد استانی در خراسان رضوی و یک ستاد در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضروری است تا بتوان مراسم گرامیداشت فردوسی بزرگ را در سراسر کشور برگزار کرد.

«تشکیل شورای احیای توس به ریاست مهندس ضرغامی» از دیگر موضوعاتی بود که قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور بر آن تأکید کرد. همچنین «آزادسازی اراضی پهنه تاریخی توس» و «برپایی آیین شاهنامه‌خوانی در سالروز سرایش شاهنامه» از جمله نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین بر این موضوع تأکید شد که سال ۱۴۰۳، هزار و صدمین سال میلاد فردوسی است و گرامیداشت آن برنامه‌های ویژه‌ای می‌طلبد.

فرزاد قائمی، دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی هم گزارشی از این همایش ارائه کرد و گفت: نزدیک به ۲۰۰ مقاله دریافت کردیم که پس از ارزیابی و داوری، ۸۰ مقاله در حوزه‌های مختلف ادبیات، علوم سیاسی و فلسفه پذیرفته شدند و قرار است در ۴ جلد چاپ شوند که به زودی رونمایی خواهد شد.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612