کد خبر:17760
پ
D987D985D8A7DB8CD8B4_0

همایش«بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی» برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی با عنوان «از بلخ تا قونیه» دوشنبه 29 آذرماه 1400 در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

میراث مکتوب- پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ها و متون پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با مشارکت موسسات و مراکز علمی فرهنگی همایش «بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی» را برگزار می‌کند.

همایش بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی «از بلخ تا قونیه» دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ساعت ۹ تا ۱۲ در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

موزه ملی ایران، کمیسیون ملی یونسکو (ایران)، موسسه فرهنگی اکو و انجمن همگرایی مواریث کهن ایرانی (همتا) مشارکت کنندگان در این همایش هستند.

جلال‌الدین محمد بلخی، معروف به مولانا، مولوی و رومی، شاعر پارسی‌گوی ایرانی است که مزارش در شهر قونیه ترکیه واقع شده است. مولانا شاعری است که ترکیه برای مصادره او به عنوان عارف و شاعر اهل این کشور تلاش و اقدام زیادی کرده است. سال ۹۵ ایران و ترکیه مطرح کردند که مثنوی معنوی را مشترک به نام دو کشور در یونسکو ثبت خواهند کرد که افغانستان نیز به عنوان یکی دیگر از مدعیان مولانا به واسطه آن‌که زادگاهش در بلخ است، درخواست مشارکت در این پرونده را داشت.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612