کد خبر:39449
پ
62957134-2

هفتاد و هفتمین شماره «نقد و بررسی کتاب تهران»

هفتاد و هفتمین شماره «نقد و بررسی کتاب تهران» با بخش ویژه «هوش مصنوعی» منتشر شد.

میراث مکتوب- هفتاد و هفتمین شماره «نقد و بررسی کتاب تهران» با بخش ویژه «هوش مصنوعی» منتشر شد.

این شماره از این مجله با این مقالات همراه است: «مولانا در قرن بیست‌ویکم» نوشته محمد استعلامی، «یان فوسه؛ برنده نوبل ۲۰۲۳ ادبیات» نوشته لطفعلیان، «واژه‌ شاه پس از اسلام» نوشته علی حصوری و «سالنامه‌نویسی مدارس؛ گنجینه‌ای برای بازاندیشی سیرِ فرهیختگی ما» نوشته محمدرضا مهدیزاده.

«آرام گرفتن در دامان کوهستان» نوشته سیروس پرهام در بخش خاطرات فرهنگی منتشر شده است.

«انسان دوست‌داشتی که آنچنان شاعری هم نبود»، «فالگیر» از نادر نادرپور، «من بی‌توشیلی می‌شوم» از ف.غزاله، «چراغ گل» از ناصر گلستانی‌فر، «قاصدک» از «گلنوش آذرنوش و «شراب آدم‌کش» از شارل بودلر با ترجمه سیروس ذکاء، «ده فرمان جدید» از آرتور و  «کم اما اکمل» از پویان طحان در بخش شعر به چاپ رسیده و «کفتر و کفتارها» نوشته پوریا صالحی و «هدیه پدر» از مهناز فلاحت‌پور در بخش داستان منتشر شده‌اند.

یحیی تابش نیز بخش ویژه این شماره از «نقد و بررسی کتاب تهران را گردآورده است.

«از میان کهنه‌کتاب‌ها، نشریه‌ها، مدارک و عکس‌های قدیمی» نوشته محمدحسین عزیزی، «نوشدارو یا داروی بی‌مرگی» و «سفر تاگور به ایران و اقامت او در باغ خلیلی شیراز» را در بخش کهنه‌کتاب‌ها می‌خوانیم.

در بخش کتاب‌های فارسی این شماره مطالب «فقر فلسفی در تحلیل تاریخ» نوشته قاسم قریب، «زنده کردن کوشش‌های فروخورده گذشته» نوشته علی برزگر، «زنان ویران» از مریم کهنسال، «یکاترینا، تنها زن وزیر در دوره شوروری» نوشته مصطفی  بیانی و «اندر خم توسعه‌نیافتگی» درج شده‌اند.

«راهنمای خواننده؛ اخلاق اسپینوزا» در بخش «لطایف‌الحیل!» منتشر شده است.

«کتاب‌ها و نشریه‌های تازه»، «کتاب‌های خارجی»، «خواندنی‌ها و نکته‌ها»، «نام بعضی‌نفرات» و «گزارش‌ها» از دیگر بخش‌های این شماره از «نقد و بررسی کتاب تهران» هستند.

هفتاد و ششمین شماره «نقد و بررسی کتاب تهران» به مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی هرمز همایون‌پور در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612