کد خبر:25387
پ
۸۹۰۸۹۰-۲

شماره جدید «نقد و بررسی کتاب تهران»

میراث مکتوب- هفتادوسومین شماره از فصلنامه «نقد و بررسی کتاب تهران» با صاحب‌ امتیازی و مدیر مسئولی هرمز همایون‌پور در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۶۰ هزارتومان منتشر شده است. شماره جدید «نقد و بررسی کتاب تهران» با این مقالات همراه است: «چرا علوم طبیعی در جهان اسلام ناکام ماند» نوشته احمد کاظمی موسوی، «نگاه از […]

میراث مکتوب- هفتادوسومین شماره از فصلنامه «نقد و بررسی کتاب تهران» با صاحب‌ امتیازی و مدیر مسئولی هرمز همایون‌پور در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۶۰ هزارتومان منتشر شده است.

شماره جدید «نقد و بررسی کتاب تهران» با این مقالات همراه است:

«چرا علوم طبیعی در جهان اسلام ناکام ماند» نوشته احمد کاظمی موسوی، «نگاه از بالا/ نگاه از پایین» (دو گونه نقد در تاریخ) نوشته علی حصوری، «نگاهی به گنجینه رباعیات عرفانی در ادبیات فارسی» نوشته اردشیر لطفعلیان، «کتاب، متحول کننده و دوران‌ساز» نوشته محمدرضا مهدیزاده، «آن‌ تماشای غریب» نوشته رحیم پاک‌نژاد، «تاریخچه مدارس نوین در ایران» نوشته مسعود محمدی خبازان، «سیر دروس حوزه علمیه» نوشته سیدعلی رضوی طوسی، «من پاییز شیراز را دیدم» نوشته پوران صارمی، «عبدالحسین نوشین» نوشته محمدحسن ابریشمی و «شهرهای در حال یادگیری» نوشته فریده مشایخ.

«یک‌ تکه کاموا» نوشته امین فقیری در بخش داستان، «درس‌های کوهستان» نوشته سیروس پرهام و «جامع‌ المقدمات لُری» نوشته سیدفرید قاسمی در بخش خاطرات فرهنگی، «حلقه‌های تحریف‌شده در ایدئولوژی مارکس» نوشته کمال قائمی در بخش کندوکاو  این شماره «نقد و بررسی کتاب تهران» آمده است.

در بخش شعر این شماره نیز شعرهایی از سهراب سپهری، حسین اکبری، نصرت رحمانی، لعیا یوسفی و عباس درویشی درج شده است. همچنین در این بخش مطلبی از عاس حمیدفر درباره «بدخوانی شعری از نیما» چاپ شده‌ است.

در بخش افسانه‌های ایرانی هم، مقاله‌ای از حسن ذوالفقاری درباره «سمک عیار» منتشر شده است.

نقد و برسی کتاب‌های خارجی، کتاب‌های فارسی، معرفی کتاب،  سفرنامه، و قسی علی هذا، گزارش‌ها، خواندنی‌ها و نکته‌ها و کتاب‌ها و نشریه‌های تازه از دیگر مطلب این شماه هستند.

نقد و بررسی کتاب تهران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612