کد خبر:24420
پ
IMG_6023_0

هشتاد و سومین محفل ماهانه میراث مکتوب

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، امروز چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱، هشتاد و سومین محفل ماهانه و دوستانۀ مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، موسوم به شوق دیدار، با حضور جمعی از اساتید و دوستداران فرهنگ ایران‌زمین، در سالن کتابخانۀ این مؤسسه برگزار شد. در این جلسه دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، […]

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، امروز چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱، هشتاد و سومین محفل ماهانه و دوستانۀ مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، موسوم به شوق دیدار، با حضور جمعی از اساتید و دوستداران فرهنگ ایران‌زمین، در سالن کتابخانۀ این مؤسسه برگزار شد.

در این جلسه دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، پس از خوشامدگویی به حاضران، دربارۀ فعالیت‌های مؤسسه و برنامه‌های پیش‌رو سخن گفت و با اشاره چاپ «ترجمۀ قرآن موزۀ شاهچراغ» از سوی میراث مکتوب، گفت: این اثر در یکی دو ماه آینده در شیراز رونمایی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دو کارگاه آموزشی از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب از مهرماه ۱۴۰۱، گفت: به زودی جلسات کارگاه تعلیق‌خوانی با تدریس آقای شیخ‌الحکمایی و کارگاه تصحیح متون با تدریس آقای راستی‌پور آغاز خواهد شد.

در ادامه دکتر ایرانی به معرفی میهمانانی که برای نخستین بار در جلسات چهارشنبه‌های آخر ماه حضور یافته‌اند و همچنین کتاب‌ها و مجلات اهدایی میهمانان پرداخت و از برگزاری جلسه‌ای در آیندۀ نزدیک برای رونمایی از کتاب «سفیر فرهنگ و دوستی؛ ارجنامۀ علی‌اشرف مجتهد شبستری» خبر داد.

در ادامه یکی از اهداکنندگان کتاب، دکتر محمدحسن ابریشمی، نویسندۀ کتاب رستنی‌ها و پدیده‌های طبیعی در تاریخ طبری، چند جمله‌ای در معرفی این کتاب بیان کرد.

در بخش دیگری از این جلسه اویس رضوانیان، به نقل ماجرای حمایت یک داور دعاوی بین‌المللی اهل روسیه با نیای ایرانی، از پروژه‌ای پژوهشی دربارۀ فردوسی پرداخت و نامۀ او را به مدیریت مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب قرائت کرد.

در ادامه دکتر سعید امیرارجمند، استاد دانشگاه استونی بروک، دربارۀ فعالیت‌های انجمن مطالعات جوامع فارسی زبان، سخن گفت؛ خانم حاصلی، هنرمند نقاشی موزاییک، دربارۀ این هنر جملاتی بیان کرد؛ حمزه ایلخانی‌زاده، رئیس سابق فدراسیون چوگان، از سابقه ورزش چوگان در ایران و فراز و نشیب‌های ثبت آن در یونسکو سخن گفت و دکتر علی‌اشرف صادقی، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نیز به بیان نکاتی دربارۀ واژۀ چوگان و مشتقات آن پرداخت.

در ادامه این جلسۀ صمیمانه با اهدای دسته گلی سالروز تولد خانم نوش‌آفرین انصاری به ایشان تبریک گفته و از خدمات ایشان یاد شد و پس از تشویق حضار، ایشان نیز ضمن بیان جملاتی متقابلا از این اقدام و حاضران در جلسه تشکر کرد.

در بخش دیگری از این نشست آقای قدمعلی سرامی، شاعر برجسته، مطالبی بیان کرد و ابیاتی از اشعار خود را با شور و حالی خاص خواند و نهایتا جلسه شوق دیدار شهریورماه ۱۴۰۱ با آوازخوانی غلامرضا رضایی پایان پذیرفت.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612