کد خبر:37793
پ
UNTITL~1-2554

نمایشگاه «گزیده نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی مرتبط با بانوان»

نمایشگاه «گزیده نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی مرتبط با بانوان» در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد

میراث مکتوب- نمایشگاه «گزیده نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی مرتبط با بانوان» هم‌زمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه که روز سه‌شنبه 12 دی 1402 از ساعت 14 گشایش می‌یابد، گزیده‌ای از آثار موجود در گنجینه ملک در زمینه نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و نشریات تاریخ را دربرمی‌گیرد که در آن به شخصیت «زنان» از دیدگاه‌های گوناگون توجه شده است.

همه ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام بیش از همه، به شخصیت والای زن توجه داشته، درآن‌باره سفارش داشته‌اند. نام‌های زنانی را در تاریخ درخشان اسلام می‌بینیم که به پشتوانه باورهای دینی و پیروی از سیره پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم علیهم‌السلام به قله‌های ترقی دست پیدا کرده‌اند. زنان در تاریخ گرچه همچون امروز نقش‌های گسترده اجتماعی نداشتند، اما به درجات عالی کمال انسانی نایل آمدند؛ این زنان گاه با پدید آوردن آثار هنری و فرهنگی، همچنین گاه با بیان داستان‌ها و روایت‌ها یا نگارش اندرزنامه‌ها و متون اخلاقی و دینی در تربیت نسل‌های آینده بسیار کوشیده‌اند. نمایشگاه «گزیده نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی مرتبط با بانوان»، گوشه‌ای از این نگرش‌های تاریخی را بازتاب داده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با این نمایشگاه، از بانوان تاثیرگذار در حفظ و معرفی میراث تمدن ایرانی- اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال‌روز میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و بزرگ‌داشت روز زن تجلیل و تقدیر می‌کند.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در تهران، خیابان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)، واقع است.

گل و مرغ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612