کد خبر:37801
پ
امیربانو کریمی 2

پیام تسلیت مدیرعامل میراث مکتوب در پی درگذشت امیربانو کریمی

مؤسّسۀ پژوهشی میراث مکتوب درگذشت این استاد نکونام دانشگاه تهران را به خانواده و شاگردان او تسلیت می‌گوید.

میراث مکتوب- دکتر امیربانو کریمی، مصحّح، استاد دانشگاه تهران و چهرۀ ماندگار زبان و ادب فارسی، دیروز، دهم دی‌ماه 1402 خورشیدی، در فردای زادروز خود (9 دی 1310) از دنیا رفت. او نخستین فرزند کریم امیری فیروزکوهی، شاعر معاصر، بود که راه پدر ادیب خویش را به شکلی دیگر و در زیّ استادی در پیش گرفت.

دکتر کریمی تحصیلات خود را در رشتۀ زبان و ادبیات فارسی تا پایان مقطع دکتری در دانشگاه تهران طی کرد و در همان دانشگاه به تدریس پرداخت؛ جایی که همسر او، دکتر مظاهر مصفّا (1311-1398)، نیز سال‌ها به تدریس اشتغال داشت.

امیربانو کریمی در کنار سال‌ها تدریس از تصحیح و تحقیق غافل نبود و جز تصحیح انتقادی قسم دوم و سوم از «جوامع الحکایات و لوامع الروایات» و نیز «دیوان فیاض لاهیجی» کتاب‌ها و مقالات ارزشمند دیگری نیز از خود به یادگار گذاشت.

صراحت لهجه و حق‌گویی از ویژگی‌هایی بود که امیربانو کریمی را از اقران خویش ممتاز می‌ساخت.

مؤسّسۀ پژوهشی میراث مکتوب درگذشت این استاد نکونام دانشگاه تهران را، که موجب سوگواری جامعۀ دانشگاهی و ادبی ایران شد، به خانواده و شاگردان او تسلیت می‌گوید و برای ایشان آرزوی شکیبایی و تندرستی دارد.

اکبر ایرانی
مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612