کد خبر:7008
پ
rozetaslim

نقدی بر روضۀ تسلیم

روضۀ تسليم يکی از آثار منسوب به خواجه نصير الدين طوسی است که نخستين‌بار در نيمۀ سدۀ بيستم ميلادی به‌کوشش محقق روسی، ولاديمير ايوانف، تصحيح شد .

میراث مکتوب – روضۀ تسليم يکی از آثار منسوب به خواجه نصير الدين طوسی است که نخستين‌بار در نيمۀ سدۀ بيستم ميلادی به‌کوشش محقق روسی، ولاديمير ايوانف، تصحيح شد و از آن پس مورد استفادۀ دانش‌پژوهان قرار گرفت.

پس از نشر اين اثر، وجود پاره‌ای از آموزه‌های اسماعيلی در آن و ناهماهنگی نثر پارسی اين نگاشته با ساير آثار طوسی برخی از دانشوران را بر اين داشت که انتساب اين اثر را به خواجۀ طوس ناروا دانند. خوشبختانه چندی قبل استاد محترم، سيد جلال حسينی بدخشانی، اين نگاشته را مورد توجه قرار داد و تصحيح مجددی از آن را روانه بازار کرد. گفتار حاضر، با وجود کمال امتنانی که از مصحح اين اثر دارد، بر آن است که اين تصحيح و نگاشته را مورد واکاوی مختصری قرار دهد.

متن کامل این مقاله نوشتۀ حامد ناجی اصفهانی که در فصلنامۀ نقد کتاب میراث (دوره 2 – شماره 3،4 ) منتشر شده است اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612