کد خبر:7010
پ
chaharrah

فیلم نشست های 25 و 32 میراث مکتوب بر روی وبگاه «چهارراه»

فیلم نشست های 25 و 32 از سلسله نشست‌های مرکز پژوهشی میراث مکتوب بر روی وبگاه «چهارراه» بارگذاری شد.

میراث مکتوب – فیلم نشست های 25 (تاریخچۀ ایران شناسی در اتریش) و 32 (دانش پژوهی بر پایۀ تاریخ بغداد خطیب بغدادی)  از سلسله نشست‌های مرکز پژوهشی میراث مکتوب بر روی وبگاه «چهارراه» بارگذاری شد.

 

«تاریخچۀ ایران شناسی در اتریش» بیست و پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مرکز پژوهشی میراث مکتوب، در تاریخ ۹ دی‌ماه سال ۱۳۸۳ برگزار شد. این سخنرانی به مطالعات ایران‌شناسی و تاریخچه آن در کشورهای اروپایی می‌پردازد. علت توجه اروپاییان به آثار گذشته ایران را بررسی می‌کند و در نهایت با بحث و تبادل نظر شرکت‌کنندگان با سخنرانان خاتمه می‌یابد.

در این جلسه علاوه بر دکتر ایرانی (مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب)، محمدحسین ساکت و نصرت‌الله رستگار سخنرانی کردند.

فیلم نشست تاریخچۀ ایران شناسی در اتریش را اینجا مشاهده کنید.

«دانش پژوهی بر پایۀ تاریخ بغداد خطیب بغدادی» نیز عنوان سی و دومین نشست از سلسله نشست‌های مرکز پژوهشی میراث مکتوب است که در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۸۴ برگزار شد.

یکی از مهم‌ترین کتاب‌های به جا مانده از قرن پنجم، کتاب «تاریخ بغداد» است. تاریخ بغداد شرح‌ حال عالمان و اندیشمندانی است که سروکاری با بغداد داشته‌اند. اهمیت این کتاب در این است که از گزارش‌های پراکنده‌ شرح حال عالمان با نظام آموزش و پرورش آن دوران آشنا می‌شویم. منیرالدین احمد دانشجوی دکتری پاکستانی پایان‌نامه‌ دکتری خود را که اکنون با نام کتاب «نهاد آموزش اسلامی» منتشر شده، با رویکرد عمده به کتاب تاریخ بغداد تنظیم نموده‌ است. این سخنرانی به نقد و بررسی کتاب نهاد آموزش اسلامی اختصاص دارد.

در این جلسه علاوه بر دکتر ایرانی (مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب)، محمدحسین ساکت، علی بهرامیان و محمدکاظم رحمتی نیز سخنرانی کردند.

فیلم نشست «دانش پژوهی بر پایۀ تاریخ بغداد خطیب بغدادی» را اینجا مشاهده کنید.

 

فیلم سایر نشست های مرکز پژوهشی میراث مکتوب بر روی وبگاه چهارراه

فیلم نخستین نشست میراث مکتوب

فیلم بزرگداشت استاد محمد روشن و رونمایی از مجموعۀ سه جلدی جامع التواریخ بخش ایران و اسلام

فیلم های نشست «میراث مکتوب و همگانی سازی» و «بزرگداشت استاد حسن لاهوتی»

فیلم «نقش زبان‌شناسی در تصحیح متون»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612