کد خبر:22026
پ
D986D8B4D8B3D8AA20164

نشست «گل و گیاه در آثار حکیم نظامی گنجه‌ای» برگزار می‌شود

یکصد و شصت و چهارمین نشست مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب با موضوع «گل و گیاه در آثار حکیم نظامی گنجه‌ای» با سخنرانی بهرام گرامی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و شصت و چهارمین نشست این مؤسسه که با همکاری سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، به موضوع «گل و گیاه در آثار حکیم نظامی گنجه‌ای» با سخنرانی بهرام گرامی، پژوهشگر و ویراستار مشاور در دانشنامۀ ایرانیکا، اختصاص دارد.

بهرام گرامی دارای لیسانس مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس اصلاح نباتات و بیماری‌های گیاهی از دانشگاه آمریکایی بیروت و دکترای ژنتیک و علوم گیاهی از دانشگاه مانی‏توبا (Manitoba) در کانادا است. دکتر گرامی هم اکنون ویراستار مشاور در دانشنامۀ ایرانیکا در زمینه گل و گیاه است. 10 سال پژوهش در دانشگاه کالیفرنیا، تدریس به عنوان استاد مدعو در هنگ‏کنگ، بحرین و چین و سخنرانی در زمینۀ گل و گیاه در شعر قدیم فارسی در كشورهاى آلمان، انگلستان، چین، فرانسه، قطر، كانادا و در بسیاری از شهرهای ایران و آمریکا از جمله سوابق علمی ایشان است.

از جمله تألیفات سال‌های اخیر دکتر گرامی می‌توان به سه کتاب «گل و گیاه در هزار سال شعر فارسی» و «سنگ و گُهر در هزار سال شعر فارسی» و «گیاهان در قرآن» و مقالات بسیار از جمله گل و گیاه در شاهنامۀ فردوسی، گل و گیاه در خَمسۀ نظامی گنجوی، گیاهانِ تورات، گیاهان انجیل و 65 مدخل در دانشنامۀ حافظ و حافظ پژوهی اشاره کرد.

پیش از این نیز سه نشست از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب با سخنرانی دکتر بهرام گرامی برگزار شده بود. دکتر گرامی در شصت و سومین نشست میراث مکتوب، در 15 بهمن 1386، با موضوع «گل و گياه در هزار سال شعر فارسی»، در یکصد و هفتمین نشست این مؤسسه، در 9 خرداد 1397، با موضوع «گیاهان در قرآن (نگاهی نو با مفاهیمی تازه)» و در یکصد و سی و نهمین نشست، در 28 آبان 1399، با موضوع «گل و گیاه در هزار سال شعر فارسی (تشبیهات و استعارات)» سخن گفته بود.

نشست «گل و گیاه در آثار حکیم نظامی گنجه‌ای» روز دوشنبه 16 اسفندماه 1400، ساعت 16، از طریق پخش زنده(live)  در اینستاگرام مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به نشانی  @mirasmaktoobبرگزار خواهد شد و فایل ضبط شده نیز در آپارات مؤسسه به نشانی https://www.aparat.com/MirasMaktoob بارگذاری خواهد شد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612