کد خبر:14461
پ
Poster-Saeb26gahramani

نشست «صائب و قهرمان» برگزار می‌شود

یکصد و بیست و ششمین نشست مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به صائب تبریزی و استاد محمد قهرمان اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های این مؤسسه، به مناسبت روز بزرگداشت صائب تبریزی و نود و یکمین سالگرد تولد استاد محمد قهرمان با عنوان «صائب و قهرمان» برگزار می‌شود.  

در این نشست که به صورت مجازی و با همکاری مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد و مؤسسۀ فرهنگی هنری خردسرای فردوسی برگزار می‌شود، مصفطی جیحونی، شاهنامه‌شناس و متن‌پژوه، محمود عابدی، استاد دانشگاه خوارزمی و عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، و محمدجعفر یاحقی، استاد دانشگاه فردوسی و عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخن خواهند گفت و مدیریت این نشست نیز به عهدۀ الوند بهاری خواهد بود.

دوستی با مهدی اخوان ثالث در دوران دبیرستان، تحصیل در رشتۀ قضایی در دانشکدۀ حقوق دانشگاه تهران، 27 سال فعالیت به‌عنوان کتابدار در دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه فردوسی، تبحر در سرودن غزل به سبک هندی و به زبان محلی تربت حیدریه، برگزاری جلسات انجمن ادبی در منزل شخصی از سال 1339، تألیفات ارزنده و تصحیح و چاپ دواوین شاعران، از نکات برجستۀ زندگی و خدمات این پژوهشگر ارجمند است.

نشست «صائب و قهرمان» ساعت 19 روز سه‌شنبه 10 تیرماه 1399 در بخش لایو (بخش زنده) صفحۀ اینستاگرام مؤسسۀ میراث مکتوب به نشانی mirasmaktoob@ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با دنبال کردن صفحۀ اینستاگرام مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در این جلسه حضور یابند.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612