کد خبر:17158
پ
poster-neshast-sher-adab-farsi-shahriar

نشست روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار

به مناسبت ۲۷ شهریورماه، روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نشست گرامی‌داشت این روز را برگزار می‌کند.

میراث مکتوب- انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار، نشست گرامی‌داشت این روز را با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این مراسم که شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد دانشگاه تهران، حسن بلخاری قهی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و استاد دانشگاه تهران، حسن انوری، چهره ماندگار و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علی اصغر شعردوست، نویسنده، ادیب و سفیر سابق ایران در تاجیکستان، مسرت واجد، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اسلامی بهاولپور پاکستان، و سید علی اصغر میرباقری فرد، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی همواره مورد عنایت و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده و است. از این رو روز بیست و هفتم شهریور، سالروز درگذشت استاد محمد حسین شهریار، شاعر معاصر ایرانی به عنوان روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

پخش می شود.

 همچنین این نشست در صفحات انجمن در نشانی‌های زیر نیز پخش خواهد شد:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612