کد خبر:2604
پ
Bahari-m

متنی ارزشمند، چاپی نامطمئن

در میان نسخه های خطّیِ کتابخانۀ مدرسۀ سپهسالار جُنگی هست که دربردارندۀ سروده هایی در نعت و منقبت پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) و دیگر امامان شیعیان است. این جُنگ را عبـدالکریـم مـدّاح در سـال ۸۴۹ هـ..ق کتابت کرده است.

میراث مکتوب- تشیّع و ولای اهل بیت در ادب قدیم فارسی (جُنگ عبدالکریم مدّاح، مورّخ۸۴۹)، به کوششِ امینه محلاتی، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، ۱۳۹۰، ۲۶۰ صفحه، ۶۰۰۰ تومان.
دربـارۀ کتـاب
در میان نسخه‌های خطّیِ کتابخانۀ مدرسۀ سپهسالار جُنگی هست که دربردارندۀ سروده هایی در نعت و منقبت پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) و دیگر امامان شیعیان است. این جُنگ را عبـدالکریـم مـدّاح در سـال ۸۴۹ هـ..ق کتابت کرده است. از لقب کاتب چنین برمی آید که پیشه اش مدّاحی بوده و احتمالاً این شعرها را برای خواندن در مجالس، در این دفتر گردآورده است.
مقالۀ «متنی ارزشمند، چاپی نامطمئن» نوشتۀ الوند بهاری؛ از مجموعه مقالات گزارش میراث – ویژه نقد متون است که به زودی فایل نهایی آن روی سایت قرار خواهد گرفت.

برای بهره گیری از مقاله کامل روی «دریافت فایل» کلیک کنید.


دریافت فایل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612