کد خبر:3993
پ
eshkavari-m

فهرست نسخه‌های خطی «جامعه النجف الدنیه»

«جامعه النجف الدنیه» از مدارس طلاب علوم دینی جدید البنای موجه نجف اشرف است که به همت والای علامۀ فقید حاج سید محمد کلانتر و سرمایه‌گذاری تاجر نیکوکار جناب حاج محمدتقی اتفاق، در سال ۱۳۸۲ ق تأسیس شده است

میراث مکتوب – «جامعه النجف الدنیه» از مدارس طلاب علوم دینی جدید البنای موجه نجف اشرف است که به همت والای علامۀ فقید حاج سید محمد کلانتر و سرمایه‌گذاری تاجر نیکوکار جناب حاج محمدتقی اتفاق، در سال ۱۳۸۲ ق تأسیس شده است.
با آغاز افتتاح این مدرسه، کتابخانۀ آن بنیان گذاری شد و در حال حاضر دارای هجده هزار کتاب چاپی و چهارصد و چهل و سه نسخۀ خطی است. این کتابخانه مورد استفاده طلاب مدرسه می باشد و طلاب و دانشجویان متفرقه کمتر بدان مراجعه می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی اشکوری در چهارمین سفر به عتبات عالیات (سال ۱۳۸۷ ش) دیداری از این کتابخانه داشته است و ضمن عکس برداری از نسخه های خطی برای «مرکز احیاء میراث اسلامی» فهرست حاضر را که حاوی یکصد و سی نسخه می باشد، به روش اختصاری تدوین کرده است.
متن این فهرست را که در دفتر اول اوراق عتیق به چاپ رسیده است در فایل پایین بخوانید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612