کد خبر:40158
پ
۷۴۲۶۷

جلد ۳۱ فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی جلد سی و یکم «فهرست نسخه های خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی» در موضوع فقه را چاپ و منتشر کرد.

میراث مکتوب- انیس میری، کارشناس مسئول پژوهش و تولیدات، این فهرست را شامل معرفی یکهزار و ۲۰۰ و ۱۰ عنوان کتاب و رساله عنوان کرد که با همت فهرست نویسان توانمندکتابخانه آستان قدس رضوی در موضوع فقه به زبان عربی، فارسی وترکی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مسیر انجام رسالت دیرین خود مبنی بر معرفی میراث گرانبهای موجود در گنجینه رضوی و به عنوان ناشر میراثی از سال ۱۳۹۷ تا کنون موفق به انتشار۳۹ عنوان کتاب در زمینه های موضوعی، فهرست نسخه های خطی، معرفی اسناد تاریخی آستان قدس رضوی، معرفی میراث دینی و فرهنگی موجود در گنجینه رضوی شده است.

این کارشناس اسنادی از نقاشان ابنیه آستان قدس رضوی (صفویه تا قاجاریه)، بررسی ساختار اسناد نظامی دوره قاجار: با تکیه بر اسناد آستان قدس رضوی، آرایه های قرآن: پیدایش و تحول بر اساس قرآن های خطی، انتشارات فاکسیمیله نظیر مصحف المشهد الرضوی و انتشار مستمر فهرست موضوعی نسخه های خطی موجود در کتابخانه را برخی از دستاوردهای کسب شده توسط این سازمان طی سال گذشته عنوان کرد.

منبع: کتابخانه آستان قدس رضوی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612