کد خبر:3733
پ
fehresalmakhtotat-m

فهرستی جدید از معهد المخطوطات العربیه

فهرس المخطوطات المصوره: التفسیر و علوم القرآن، الجزء الأول، القسم الثانی فهرستی جدید در معرّفی نسخه‌های عکسی موضوع «تفسیر و علوم قرآن» موجود در معهد المخطوطات العربیه در قاهره است

میراث مکتوب – فهرس المخطوطات المصوره: التفسیر و علوم القرآن، الجزء الأول، القسم الثانی فهرستی جدید در معرّفی نسخه‌های عکسی موضوع «تفسیر و علوم قرآن» موجود در معهد المخطوطات العربیه در قاهره است.
در این فهرست، ۱۰۱ نسخه در ۱۵۱ عنوان کتاب و رساله در موضوعات علوم قرآنی، توصیف گردیده است. از این تعداد ۱۵ اثر به خط مؤلفین آنهاست. حدود ۵۰ عنوان از آنها، آثاری شایسته بررسی و قابل تصحیح هستند.
باید دانست که کهن ‌ترین اثر معرفی شده در این مجموعه، کتابتش به اوایل قرن ششم هجری قمری برمی‌گردد. همچنین در میان نسخ معرفی شده، دستنویس‌‌های نفیسی هستند که به رسم خزانه برخی سلاطین و اعیان کتابت یا تألیف گردیده‌اند.
فهرس المخطوطات المصوره: التفسیر و علوم القرآن، الجزء الأول، القسم الثانی تألیف مراد تدغوت، مراجعه و مقدمه از د. فیصل حفیان، قاهره، معهد المخطوطات العربیه، ۲۰۱۳م، در ۲۹۴ صفحه در قطع وزیری منتشر شده است.

منبع: بساتین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612