کد خبر:2388
پ
kb-meli-m

فصلنامه ایران شناسی و اسلام شناسی

فصلنامه علمی- تحقیقاتی ایران شناسی و اسلام شناسی برای اولین بار توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد.

میراث مکتوب- فصلنامه علمی- تحقیقاتی ایران شناسی و اسلام شناسی برای اولین بار توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد. فصلنامه ایران شناسی و اسلام شناسی به منظور شناساندن فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی، شناسایی و معرفی آثار مکتوب با موضوع ایران و اسلام و هم چنین تهیه و دردسترس قراردادن این آثار برای بهره برداری محققان و پژوهشگران منتشر شده است.
معرفی، نقد و تحلیل مقالات و مطالب نشریات اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی، شناسائی مؤسسات و مراکز ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در جهان و معرفی فعالیت‌ها و کارنامه آنها، معرفی ناشران آثار ایران پژوهی و اسلام پژوهی در جهان، شناساندن ایران‌شناسان و اسلام‌شناسان برجسته و نقد آثارشان، تهیه و انتشار اخبار حوزه گسترده مطالعات اسلامی و ایرانی در جهان و معرفی پایان‌نامه‌های دانشجویی در رشته‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در دانشگاه‌های خارج از کشور از جمله اهداف انتشار این فصلنامه علمی- تحقیقاتی عنوان شده است.
در بخش ایران شناسی نخستین شماره، مقالاتی از دکتر ناصر تکمیل همایون، دکتر قاسم صافی، دکتر علی بلوکباشی، دکتر ماهوش آموزگار، سیدمحمد صدر هاشمی و پروفسور شاپور رواسانی ارائه شده است. گفتگو با پروفسور استیفان لیدر و دکتر عبدالرحیم گواهی و هم چنین ارائه مقالاتی از دکتر کیومرث امیری، اسماعیل تقی‌زاده، دکتر عادل خانی، فاطمه امیرخانی فراهانی، جمیله کوکبی، طاهر رحمانی از جمله مطالب بخش اسلام شناسی نخستین شماره فصلنامه علمی- تحقیقاتی ایران شناسی و اسلام شناسی است.
استادان،‌ پژوهشگران و صاحبنظران علاقه مند در دو حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی می توانند مقالات، نظرات و پیشنهادات خود و تازه ترین فعالیت‌ها و آثار اسلام‌شناسان و ایران‌شناسان را برای داوری و چاپ به دبیرخانه فصلنامه ارسال نمایند.
برای اطلاعات بیشتر به سایت کتابخانه ملی مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612