کد خبر:1912
پ
hadad-m

فشارهای اقتصادی نباید کارهای فرهنگی را متوقف کند

به گفتۀ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تنگناهایی که در اثر فشار اقتصادی به کارهای فرهنگی وارد شده موقتی است و روی آوردن به نشر الکترونیک یکی از راهکارهای مقابله با وضعیت موجود است.

میراث مکتوب – به گفتۀ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تنگناهایی که در اثر فشار اقتصادی به کارهای فرهنگی وارد شده موقتی است و روی آوردن به نشر الکترونیک یکی از راهکارهای مقابله با وضعیت موجود است.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: در اینکه تنگناهایی در اثر تحریم و فشارهای اقتصادی پیدا شده ، شکی نیست و این تنگناها در همه جا اثر کرده است از جمله کارهای فرهنگی و چاپ کتاب ولی اینها برطرف می شود و یک دورۀ موقت است و نگرانی جدی در این زمینه نداریم.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دربارۀ کمک به مؤسسات فرهنگی که در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه اقدام به چاپ اثر نمی کنند، گفت: در حال حاضر مؤسساتی وجود دارد که قدری با آهنگ کمتر کارشان را ادامه می دهند ولی کارها نباید تعطیل شود، سرعت کارها ممکن است کم شود اما کسی از طی طریق نباید منصرف شود.
وی روی آوردن به نشر الکترونیک را راهکار برون رفت از وضعیت فعلی برای مؤسسات فرهنگی دانست و بیان کرد: هم اکنون بسیاری از مؤسسات آثار خود را به صورت الکترونیکی منتشر می کنند و ما از نشر الکترونیکی حمایت می کنیم تا بعد گشایشی شود که آثار به صورت مکتوب به چاپ برسد.
دکتر حداد عادل در پایان گفت: هم اکنون ما در فرهنگستان شمارگان را کم کرده ایم و به صورت الکترونیکی منتشر می کنیم و شاید هم یکی از فواید محاصره اقتصادی این است که ما کمی به صرفه جویی روی بیاوریم.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612