کد خبر:32199
پ
۵۳۴۳۴۳۵

«غم نامه»، ترجمه‌ای داستانی از مقتل مثیر الاحزان

کتاب «غم نامه»، ترجمه‌ای داستانی از مقتل مثیرالاحزان به قلم محمدرضا هوری روانه بازار نشر شد.

میراث مکتوب- شهر حله و قرن هفتم، محل و زمان شکوفایی نسل جدیدی از علمای شیعه بود. علمایی که چون ستاره بر تارک آسمان درخشان جهان تشیع می‌درخشند. نام آشنایانی همچون علامه حلی و سید بن طاووس. نجم‌الدین جعفر بن ابی‌ابراهیم ملقب به ابن نمای حلی یکی از ستارگان گمنام و بی‌بدیل این دیار است.

شهرت وی به مقتل معروفش مثیر الاحزان است. اهمیت و جایگاه این مقتل چنان است که مرجع زمان خود برای ذکر مصیبت و مرثیه خوانی اباعبدالله (ع) بوده و پس از گذشت چند قرن علمای به‌نامی همچون علامه مجلسی از آن بهره جسته‌اند. مقتل حاضر ترجمه‌ای روان و بهره گرفته از عناصر داستانی و شعری است.

در سه منزل همراه ابن‌نمای حلی واقعه عاشورا را مرور می‌کنیم. منزل اول با مرگ معاویه و دعوت کوفیان، منزل دوم واقعه عاشورا و منزل سوم نیز به مجلس کوفه و شام و بازگشت اسرا به مدینه می‌پردازد.

کتاب «غم نامه»، ترجمه‌ای داستانی از مقتل مثیرالاحزان به قلم محمدرضا هوری را کتابستان در ۱۸۸ صفحه و با قیمت ۹۵ هزار تومان منتشر کرده است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612