کد خبر:32200
پ
n00342378-b

برگزاری کلاس «شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان» در زنجان

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در راستای تداوم ادبیات ایران، کلاس «شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان» در ۲ کتابخانه عمومی زنجان برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: به منظور حفظ و تداوم فرهنگ شاهنامه خوانی و ایجاد علاقه در کودکان و نوجوانان نسبت به ادبیات ایران، کلاس تابستانه شاهنامه‌خوانی ویژه سنین ۸-۱۴ سال در کتابخانه‌های عمومی «الهیه» و «علامه حلی» زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: این کلاس تابستانی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و تداوم فرهنگ شاهنامه‌خوانی با مربیگری یاسمن رحیمی نیکو برگزار می‌شود.

رحمانی‌زاده اضافه کرد: آشنایی با شخصیت‌های داستان‌های شاهنامه، ایجاد علاقه در کودکان نسبت به تاریخ ایران، آشنایی با وزن و ریتم اشعار شاهنامه، افزایش اعتماد به نفس کودک و تقویت مهارت‌های ارتباطی و شنیداری کودکان از جمله اهداف برگزاری این جلسات است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه از برگزاری نشست‌های «بیت‌های شعله‌ور؛ درنگی در مثنوی گنجینه الاسرار» با حضور قربان ولیئی (ادیب، شاعر و عضو هیات علمی دانشگاه زنجان) خبر داد و افزود: این نشست‌ها طی روزهای یکم تا دهم ماه محرم در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی افراد بیشتر از این نشست‌ها «بیت‌های شعله‌ور؛ درنگی در مثنوی گنجینه الاسرار» به صورت زنده در بستر اسکای روم برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان به شعر آیینی و حماسی و عاشقان اباعبداللّه ‌الحسین (ع) در این جلسات آزاد است.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612