کد خبر:3495
پ
tabaghebandi-m

طبقه‌بندی قصه‌های ایرانی در یک کتاب

قصه، نمودار فرهنگ هر قوم و ملتی است که ارزش‌های سنتی و زمینه‌های فرهنگی و روان‌شناختی و همچنین حوادث و سوانح اجتماعی جدید در آن انعکاس پیدا می‌کند

میراث مکتوب – قصه، نمودار فرهنگ هر قوم و ملتی است که ارزش‌های سنتی و زمینه‌های فرهنگی و روان‌شناختی و همچنین حوادث و سوانح اجتماعی جدید در آن انعکاس پیدا می‌کند. تحقیق و مطالعه قصه‌های هر ملل سبب برداشت هایی از زندگی آن ملت و قوم می شود که پایه شکل گیری قصه هاست و به کشف روابط بین فرهنگ ها کمک می کند.
سرزمین ایران نیز با سابقه باستانی و کهن از دیرباز به عنوان حلقه اتصال مهم بین منطقه فرهنگی هندوستان کهن و فرهنگ های فخیم کشورهای مدیترانه به دنیای علم شناسانده شده است. مولف با استفاده از روش ابتکاری منظمی که در مغرب زمین ایجاد شده و با مصالح حکایی که همه به زبان فارسی است به طبقه بندی قصه های عامیانه این سرزمین پرداخته است.
اولریش مارزُلف نویسنده کتاب طبقه بندی قصه های ایرانی در زمینه قصه های ایرانی پژوهش های زیادی انجام داده است. وی ابتدا مطالب این کتاب را برای پایان‌نامه دکترای خود تهیه و تدوین کرده بود و سپس آن را در قالب یک کتاب منتشر کرد.
چاپ جدید کتاب طبقه‌بندی قصه‌های ایرانی نوشته اولریش مارزُلف با ترجمه کیکاوس جهانداری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612