کد خبر:34752
پ
حافظ

صلح در اندیشۀ حافظ

به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، نشست «صلح در اندیشۀ حافظ» در روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- مفهوم صلح، رواداری و پرهیز از خشونت از مفاهیم اساسی در تفکر حافظ است. در ذهن و زبان حافظ گفتمان غالب رواداری، پرهیز از خشونت و ترویج صلح و دوستی است؛ به نظر او آسایش دو گیتی تفسیر دو حرف بیش نیست؛ با دوستان مروت و با دشمنان مدارا و آن‌کس که خشونت پیشه کند سود و سرمایه خود را یکجا به باد می‌دهد.این شاعر بزرگ علاوه بر تأکید بر صلح و دوستی راهکار های رسیدن به صلح را بیان کرده است. در اشعار حافظ راهکارهای رسیدن به صلح، نگاه چند بعدی به مسائل، دگرخواهی و اهمیت به هم‌نوع، دوستی با دیگر پدیده‌های هستی و نگرش یکپارچه به عالم معرفی شده است.

مرکز فرهنگی شهرکتاب با همکاری کمیتۀ صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران و به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، نشست «صلح در اندیشۀ حافظ» را در روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ برگزار می‌کند. در این نشست موسی اکرمی، علیرضا قیامتی، مسعود زنجانی، اردشیر منصوری و آزاده دوست‌الهی درباره‌ی صلح و رواداری در اندیشه‌ی حافظ سخن می‌گویند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

صلح در اندیشه حافظ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612