کد خبر:11971
پ
kavefarokh

سرنوشت ایران از جنگ چالدران تا جنگ تحمیلی

این کتاب دنباله کتاب سایه‌های صحرا، کتابی تقدیرشده در مورد تاریخ ایران باستان، است.

میراث مکتوب – این کتاب دنباله کتاب سایه‌های صحرا، کتابی تقدیرشده در مورد تاریخ ایران باستان، است. کاوه فرخ تاریخ جنگی ایران را از سلسه صفوی در قرن‌های دهم و یازدهم هجری قمری تا انقلاب اسلامی در سال ١٣٥٧ هجری شمسی و پس از آن پیگیری کرده تا چگونگی تحولات حکومت جدید ایران و نحوه شکل‌گیری روابط آن را با غرب، تحت تأثیر جنگ، نشان دهد.

مؤلف با شروع از سلسه صفوی به بررسی تاریخ نظامی ایران از این دوران به بعد و نیز تحلیل تدریجی قلمرو و اقتدار آن طی قرن سیزدهم و چهاردهم هجری شمسی می‌پردازد. ایران در جنگ خوانندگان را در جریان تاریخِ جنگی ایران طی زمامداری صفویان، نادرشاه، زندیه، قاجارها، پهلوی و به دنبال آن آغاز جمهوری اسلامی در سال ١٣٥٧ هجری شمسی و جنگ ایران و عراق قرار می‌دهد.

این کتاب نه‌تنها قرن‌ها تاریخ جنگ‌های ایران را پوشش داده بلکه به تحولات در فناوری، ساخت جنگ‌افزار و سلاح نظری انداخته تا تاریخ کاملی از ایران در جنگ ارائه داده باشد.

همچنین این کتاب با تصاویر و عکس‌های معاصر خود، جستاری بی‌مانند در تاریخ جنگی خونبار ایران است.

فرخ، کاوه، ایران در جنگ (از چالدوران تا جنگ تحمیلی)، مترجم: شهربانو صارمی، تهران، ققنوس، 766 صفحه، قطع: وزیری، بها: 950000 ریال، 1397.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612