کد خبر:4062
پ
mosavi-garmarodi-m

رونمایی از کتاب «در بوته نقد» در مراسم تجلیل از دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی

کتاب در بوته نقد با عنوان دوم «نگاه منتقدان به شعر گرمارودی» مجموعه نقدها و نظرهای تنی چند از ادیبان و منتقدان ایرانی، افغان و تاجیک درباره اشعار دکتر علی موسوی گرمارودی است. نقدهای این کتاب توسط خود شاعر گردآوری شده است

میراث مکتوب – کتاب در بوته نقد با عنوان دوم «نگاه منتقدان به شعر گرمارودی» مجموعه نقدها و نظرهای تنی چند از ادیبان و منتقدان ایرانی، افغان و تاجیک درباره اشعار دکتر علی موسوی گرمارودی است. نقدهای این کتاب توسط خود شاعر گردآوری شده است.

احمد مهدوی دامغانی، بهاالدین خرمشاهی، حجت‌الله بهمنی مطلق، محمد یزدان‌پرست، منوچهر اکبری، نورالدین خاکی، حمیدرضا شکارسری، فاطمه حیدری، آرش مشفقی و غلامحسین عمرانی پژوهشگران ایرانی هستند که در این کتاب بر اشعار موسوی گرمارودی نقد نوشته‌اند.

همچنین محمدکاظم کاظمی شاعر و منتقد افغان و محمدجان شکوری، کمال‌الدین عینی، خدایی شریف‌اف، میرزا ملااحمد، صفر عبدالله، عمر صفر، محمدعلی عجمی، دارا نجات و مرضیه اسماعیل‌زاده از جمله شاعران و منتقدان تاجیک هستند که نقد آن‌ها درباره اشعار موسوی گرمارودی در این کتاب منتشر شده است.

زندگی‌نامه خودنوشت موسوی گرمارودی، نمونه‌هایی از شعر این شاعر و ادیب پیشکسوت و همچنین فهرست آثار منتشر شده او، ملحقات کتاب را تشکیل می‌دهد.

موسوی گرمارودی در بخشی از پیشگفتار خود بر این کتاب نوشته است: «توزیع نقد نسبت به شاعران (جز چند نام بسیار مشهور) هیچگاه در کشور ما عادلانه نبوده است. محیط‌های نقد ادبی ما، در چهار پنج دهه اخیر، محیط بسیار خاصی بوده است. محیط بسیار ویژه‌ای که خود نیاز به نقد و بررسی جدی دارد. محیطی که بوی سیاست، بوی رفاقت، بوی ودکا، بوی هم‌حزبی و بوی انتقام و تلافی و گاهی حتی بوی دشنام و فحاشی می‌داد و می‌دهد…»

این کتاب در مراسم بزرگداشت دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی که به همت خانه کتاب ششم آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سرای اهل قلم برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612