کد خبر:32609
پ
۶۲۶۸۹۵۹۰

دومین جشنواره ملی گویندگی مولانا برگزار می‌شود

دبیر جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا، از برگزاری دومین دورۀ این رویداد ملی در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ خبر داد.

میراث مکتوب- مریم حسین‌پور ضمن اعلام این خبر، گفت: دومین جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا در ۳ بخش اصلی، جنبی، و کودک و نوجوان برگزار خواهدشد که بخش اصلی آن شامل فرآیند آموزش، رقابت و جایزه است و در بخش‌های گویندگی (دکلمه، نریشن تیزر، خبر، روایت داستان)، دوبله (فیلم – انیمیشن) و همچنین اجرا و سخنوری (اجرای صحنه ای و تلویزیونی – سخنرانی) برگزار خواهدشد. ضمن اینکه جلسات آموزشی با مربیان حوزه مربوطه، برگزاری ورکشاپ با حضور چهره‌های سرشناس حوزه گویندگی، دوبله و اجرا به همراه کارگاه‌های انتقال تجربه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در بخش اصلی جشنواره، در کنار مربیان مرتبط با هنر صدا و اجرا که به‌عنوان تسهیلگر در کنار متقاضیان حضور دارند، ورکشاپ‌هایی با حضور چهره‌های شناخته شدۀ دوبله گویندگی و اجرا برگزار می‌شود. از چهره‌های این بخش می‌توان به محمدرضا علیمردانی، امیر علی نبویان، محمد بحرانی، پیمان طالبی، مژده لواسانی، علیرضا عسکریان و سعید شیخ زاده اشاره کرد.

دبیر دومین جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا در مورد بخش جنبی جشنواره نیز بیان کرد: بخش جنبی که شامل فرایند رقابت و جایزه است، در ۴ بخش پادکست، نمایش صوتی، دوبله، و همچنین سایر تولیدات صوتی (دکلمه، تیزر و …) برگزار می‌شود.

حسین‌پور به بخش کودک و نوجوان این جشنواره اشاره کرد و افزود: بخش کودک و نوجوان شامل دو قسمت آزاد (اجرا، دوبله، دکلمه) و شاهنامه خوانی، مثنوی خوانی (اجرا، گویندگی صوتی) است.

او تصریح کرد: جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا مفتخر است که برای نخستین‌بار در کشور به‌عنوان یک رویداد مختص به هنر صدا و اجرا، برای آشنایی و نزدیکی نسل جدید فرزندان ایران زمین با ادبیات و شعر کهن فارسی، بخشی را ایجاد کرده تا کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با این مقوله ارزشمند، با خواندن و اجرای این اشعار، به پاسداری و زنده نگهداشتن میراثی گران‌بها و چند صد ساله بپردازند.

علاقه‌مندان در همه استان‌ها برای ثبت‌نام در دومین جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی molanafestival.ir مراجعه و یا با شماره ۰۹۲۱۰۹۴۶۷۱۶ تماس بگیرند. لازم به ذکر است که آیین اختتامیه این جشنواره، در پاییز ۱۴۰۲ به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

جشنواره ملی گویندگی مولانا

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612