کد خبر:32606
پ
۶۷۵۷۷

ابن‌سینا: درآمدی بسیار فشرده

کتاب «ابن‌سینا: درآمدی بسیار فشرده» از سوی انتشارات پیتر آدامسون در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.

میراث مکتوب- کتاب «ابن‌سینا: درآمدی بسیار فشرده» از سوی انتشارات پیتر آدامسون در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.

این کتاب طوری طراحی شده است که شما را برای کاوش‌های عمیق در آثار ابن‌سینا در مورد اندیشه او آماده می‌کند. ما در زمانی زندگی می‌کنیم که توجه مخاطبان به فلسفه‌های غیر‌اروپایی در حال رشد است و یقیناً ابن‌سینا از برجسته‌ترین فیلسوفان غیر‌اروپایی است.

در عین حال، کسانی که با تاریخ فلسفه باستان و قرون میانی در اروپا آشنایی دارند، با ابن‌سینا سروکار زیادی خواهند داشت. با این که ابن‌سینا خودش به‌شکلی خودآگاهانه، نوآور و دارای تفکری مستقل بوده است، اما در عمل، هر صفحه از نوشته‌های او پاسخی است به میراث فلسفی یونانی، به‌ویژه ارسطو، و ارتباط او با فلسفه متاخر اروپایی بسیار زیاد است.

بنابراین چه در حال کوشش برای عبور از روایت‌های اروپایی- محور از تاریخ فلسفه باشید و چه در صدد برآمده‌اید که به درکی بهتر از اندیشه‌های اروپایی و تاثیر آنها دست یابید، ابن‌سینا در هر دو حالت، فیلسوف دلخواه شما خواهد بود.

کتاب حاضر توسط هادی وکیلی ترجمه‌شده و اکنون در دست ویرایش قرار دارد. قرار است این اثر از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روانه بازار نشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612